23 Ekim 2013 Çarşamba

2013 - 2014 Erkek Kış Modası

MANGO'nun yeni Lookbook'undan erkekler için en başarılı kombinleri seçtim!

Bu kombinleri incelerken; erkeklere, her daim yararlanabilecekleri bir-iki de tüyo vereceğim.


"The Rail Road Stories" temalı, "look"lar (görünümler), oldukça başarılı.

Örneğin,

 yukarıdaki görselde; pantolon, üste göre daha açık renk, hatta zıt denebilecek bir tonda seçilmiş,
bu "zengin" bir görüntü elde etmenin en önemli unsurlarından biridir.

Dikkat etmeniz gereken, diğer bir unsur da; ceketin ve kazağın aynı tonlarda seçilmiş olması.

Eğer, kazak açık bir tonda seçilseydi, ceketin içerisinden "patlayacak" ve odak noktası olmak için pantolon ile yarışacaktı. Oysa ki; çok doğru bir şekilde, geride kalıyor.


Yukarıdaki görselden, erkeklerin en çok akıllarında tutması gereken şey;
renk kombini. Bu renk kombini, hiçbir zaman şaşmaz; şıklık garanti, beyler! :)

"Bordo + koyu gri + lacivert + kahverengi".

Özellikle bordo pantolon, sert erkeksi görünüşü, biraz olsun yumuşatarak,
daha entelektüel bir görüntü kazandırıyor erkeklere ve kahverengi ayakkabılar ile de çok uyumlu duruyor.

DİKKAT: 

Paça boyunuz, kısa olsun; 
öyle babanızın eski bayramlığını giymiş gibi ayakkabılarınızın üzerinde toplanmasın. :)


Eldiven issue ( meselesi):

Ülkemizde nedense; erkekler, soğuktan donsa bile, "yiğitlik" meselesi yüzünden,
eldiven giymezler. "Yoo, üşümüyorum ki ben." derler, bir de üstüne üstlük. :)

Bu meseleden, "Erkekler De Eldiven Giyebilir" adlı kitabımda detaylı olarak bahsediyorum.
Şaka tabii ki, öyle bir kitabım yok. :)

Eldiven, hoş bir giyim aksesuarıdır, giyim stilinizin en büyük tamamlayıcılarından biridir,
o yüzden çekinmeyin, eldiven kullanın!

Portföy çanta ise; şık bir görüntü kazanmanız için çok önemli bir dokunuştur,
sınıf atlatır, entelektüel düzeyiniz hakkında fikir verir.

Büyük ihtimalle, havalı bir ofis ortamında çalışan, üst düzey yöneticisinizdir..
Öyle olmasanız da öyle görünürsünüz. :))


Eldiven konusunu iyice pekiştirmek için bir örnek daha paylaşmak istedim.
Deri eldiven, havanıza hava katar. Çok da havalanmayın sonra, indirmesi zor oluyor. :))

Yine, şıklık garanti renk kombini görüyoruz, altını çizelim:

"lacivert + bordo + koyu gri + kahverengi".

İkinci görseldeki, aynı renklerin kullanıldığı kombine bakarsanız; 
renklerin yer değiştirdiğini ama yine de sonucun; "şıklık" olduğunu fark edebilirsiniz. ;)


Yukarıdaki kombinde odaklanmanız gereken en önemli nokta: pantolonun rengi: "taba".

Çok hoş bir ton gerçekten de. 

Bu tonu, görsel hafızanıza kazıyın, ilk alışverişe çıktığınızda mutlaka bir tane alın. 

Her erkeğin gardırobunda mutlaka bulunması gereken bir tonda bu pantolon.

Ayakkabı seçimine DİKKAT: 

Çikolata tonunda, birkaç sezondur moda olan, benim de çok sevdiğim stilde, 
sanki "önüne yağ bulaşmış" gibi duran bu deri botlar, harika gerçekten! :)

Paçalar, kıvrık ve botlar ortada. Muhteşem bir "casual" yani; "günlük" görüntü.


"Ben Erkeğin Çanta Kullananını Severim" adlı kitabımda,
her şeyini, ceplerine ve ya sevgilisinin çantasının içine doldurmaya çalışan erkeklerin,
kendi "stil sahibi" çantasını kullanan erkeklerin yanında esamesinin okunmayacağını anlatıyorum. :)

Özellikle moda dünyasının "messenger" adını verdiği, "postacı" stili, 
çapraz kullanılan uzun askılı çantalar, süper ve ötesi, bana göre. :)


"Messenger" beni bozar, 
ben "Amerika uçağından yeni inmiş çantası" kullanayım derseniz; yukarıdaki model, tam size göre!

Bu kombinde, DİKKAT edilmesi gereken bir diğer nokta: hırkanın son 1 ve ya 2 düğmesinin açık bırakılması kuralı. Bana sorarsanız; nahoş bir görüntü ama işte, stil kuralı, n'aparsınız? :)


Benim çok sevdiğim bir müzik grubu var; Arctic Monkeys
o grubun "saçlarını taraması ile ünlü" solisti Alex Turner'ı kızlar çok beğeniyor, 
O'nun gibi mi giyinsem, kızlar bana hasta olsa, derseniz; yukarıdaki "serseri" kombin, 
tam size göre! :)

"O kim yahu? diyecekler için, bir de videolarını paylaşayım:


Koyu renk camlı, bu stilde (Ray Ban olabilir) bir güneş gözlüğü, şart! :)

"Basic tişört + jean pantolon + siyah deri bot + deri ceket / kısa palto."


"Papyon" da yine Türk erkeklerinin kullanmaya çekindiği ama bence; 
çok da farklı ve özel giyim aksesuarlarından biri. 

Özellikle, zorunlu olduğu "balo ya da düğün" gibi yerler dışında; günlük hayatta, süveter ve ya hırka ile kombin yaptığınızda, "Ben çok mürekkep yaladım, ona göre." imajı yakalamanız çok olası. :)

"Nerd" yani; "inek öğrenci" stili adını verdiğimiz, siyah kalın çerçeveli gözlükler ile tadından yenmez. :)

"Nerd gözlük + papyon + süveter  / hırka / kazak + yün pantolon."


"Janti" erkeğim ben, açılışlardan, davetlerden, balolardan eksik olmam diyenler için ise;
yukarıdaki smokin, banko! :)

DİKKAT: 

Paçalar ve kol boyu, kısa.


"Ben bir "Issız Adam"ım, iş toplantısından çıkıp gecelere akarım" diyenlerdenseniz; 
bu kadife blazer ceketli, jean pantolonlu kombin, tam da sizin gibi bir "beyaz yakalı"ya göre! :)

"Tone in tone" geçişlere DİKKAT, göz okşuyor.. 

Birbirine benzer renkleri kombin yapmak, sığ sularda yüzmeye benzer, kolay ve garantilidir.


Rahat bir ofis ortamınız var ise; 
bir yelek ve kravatla iş havasına sokabileceğiniz bu deri ceketli kombin, 
iş çıkışı, planı olanlar için ideal!

"Beyaz gömlek + siyah kravat + gri yelek + antrasit jean + deri ceket / bomber jacket."

Erkek modasıyla ilgili yorumlarım bu kadar şimdilik.

Erkekler hep "Neden bizim için de yazmıyorsun? diyordu, alın işte yazdım.
Beğendiniz mi? :)

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler!

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)