1 Aralık 2013 Pazar

Yağmur Çizmesi Dosyası!

Yağmur çizmesi dosyasını bir de ben açayım dedim. :)


Birbirinden ilginç yağmur çizmesi ve yağmur botu modellerini bir araya topladım sizler için.


İster puantiyeli, ister ekose desenli..
Herkesin zevkine göre bir model bulacağına eminim. :)



Yağmur botlarından konu açılınca; Vivienne Westwood - Melissa'lara yer vermemek olmazdı, tabii ki.


Fiyonklu modelleri çok popüler olmuştu ama yukarıdaki püsküllü olanlar da hiç fena görünmüyor.
Ne dersiniz? Klasik modellerden sıkılanlar için birebir.


İngiliz bayraklı model nasıl?


Kovboy çizmesi gibi olan kısa modelleri, taşımak daha kolay oluyor.
Bazı yağmur çizmeleri, gerçekten çok ağır olabiliyor ve bileği ağrıtıyor, maalesef.

Kısa olan modellerin tek sorunu, çok fazla yağmur yağdığı zaman,
ağız kısmı geniş olduğu için, içine yağmur girebiliyor.
Bu yüzden, ben uzun yağmur çizmesi modellerini tercih ediyorum, şahsen.


Yukarıdaki at desenli, yağmur çizmesi modeli de oldukça zarif duruyor.

Kişiliğinize göre; rengarenk modelleri ve ya düz sade modelleri tercih edebilirsiniz.


Plastik / kauçuk yağmur çizmelerinin görüntüsünü kaba bulan birçok kişi var ama
onu da biliyorum, özellikle eski nesil. :)


Hatta yağmur çizmeleri, ilk çıktığı zamanlarda, çeşit de azdı ve gözü alışmamış olan "yurdum insanı"
"Ne o öyle, balıkçı çizmesi gibi?" diye gevrek gevrek gülüyordu. :)


Siyah kelebek desenli, sarı yağmur çizmesi modeli, şirin görünüyor.

"Kelebekten vazgeçmem" diyenler için.


Yarım sarı şemsiye ve yazı baskılı siyah yağmur çizmesi, deseniyle gizem yaratmış.


Renk bloklu, bu yağmur çizmesi modeli, Mondrian'ın resimlerini hatırlattı, bana.

Yağmur çizmeleri, zaman içerisinde çeşitlendi.
Ortaya gerçekten güzel modeller çıktı.
Markalar, birbirinden feyz alarak, bu çeşitliliğe katkıda bulundu.


Daha stil sahibi modeller, piyasaya sunuldu.
Artık, sadece ayaklarımızı yağmurdan koruyan bir araç olmaktan çıktılar;
şıklığımıza şıklık katıyorlar. :)


"Ben spor giyinmekten hoşlanırım" diyenler de 
bu bağcıklı sade modelleri tercih edebilirler, örneğin.


Kısa topuklu, fiyonklu modeller, çok tatlı.
Özellikle pembe renkli olan, şeker gibi. :)


Leopar deseni fiyonklu, krem rengi yağmur çizmesi modeli de oldukça hoş ve kibar.
Siyah rengi de mevcutmuş, gördüğünüz üzere.


Kuru kafa severler, yağmur çizmelerinde de unutulmamış. :)


Yağmur çizmelerinde çeşit bu kadar bol olunca;
seçmesi de zor oluyor, doğal olarak. :)


Kırmızı tabanlı, kiraz desenli, bağcıkları da yine kiraz şeklinde olan bu model nasıl?
Tam yemelik. :)

Yağmur çizmelerinin / botlarının bir dezavantajı da ayağı; soğuktan korumuyor olması, ne yazık ki.
Bir damla yağmur geçirmiyorlar ama kış soğuğunda, ayaklarınız donabiliyor içinde. :)


Tekstil sektörü, buna da çözüm buldu, neyse ki hemen. :)
İçinde muflon / yapay kürk bulunan ve ya triko çorap detaylı ürünler sundu.


Bazı yağmur çizmesi modellerinin içinde, yarım veya tam polar kumaş parçalar yer alıyor.
Bazı modellerde, bu parça, sabit; bazılarında ise çıkarılabilir şekilde tasarlanmış oluyor.


Yağmur çizmesi denilince; hemen akla gelen markalardan bir diğeri ise; Hunter.


Hunter'de geniş bir renk yelpazesi var, gerçekten de.
"Seç-beğen-al" durumu, yani. :)


Hunter yağmur çizmelerini, özel alışveriş sitelerinde,
 sürekli olarak düzenlenen, indirim kampanyalarından satın alabilirsiniz.


Hunter yağmur çizmelerinde, neon yeşil, turuncu, pembe gibi renkler de mevcut.


Ten ve pudra rengi olan her şeye bayılıyorum.
Bu nude (ten rengi) yağmur çizmesi de çok sade ve şık.


"Sade suya semizotu" sevenler için de dümdüze yakın modeller bulmak kolay. :)


Yine, Hunter'da, gold (altın rengi) modellere de yer verilmiş. 


Üzerinde, kirpikli göz baskısı olan her şeyi çok seviyorum.
Bu simli, yağmur çizmesi modeli de çok hoş, bence.


Bir ara, şeffaf yağmurluklar çok modaydı.
Şeffaf yağmur çizmeleri de çıkmış.
Tercih eder misiniz bilmem ama fena görünmüyorlar.


Romantik ruhum, yağmur çizmelerime de yansımalı diyenler için çiçek desenli modeller, ideal.


"Kokoş" kız çocukları için pembe, boynuzlu, unicorn, yağmur çizmesi, biçilmiş kaftan. :)


Erkek çocukları için de bir model paylaşmak istedim.
Bu köpekbalığı desenli, mavi çizgili yağmur çizmesi, oldukça eğlenceli görünüyor.
Aslında, kız çocuklar da böyle bir model tercih edebilir, bence. Cinsiyetçilik yapmayayım. :)


Bu kırmızı kalpli, siyah beyaz çizgili yağmur çizmesi modeli de bana Fransız tarzını anımsattı.
Genç kızlar için güzel bir tercih olabilir. Bir de yanına kırmızı kalp şeklinde şemsiye yakışır. :)


Üzerinde "Kiss me" yazan, bu kırmızı dudak desenli, yağmur çizmesi ise seksi görünüyor.. :)


"Stil sahibi bir kadınım ben, ne kadar az renk ve detay, o kadar iyi."
diyenler için yukarıdaki çizme modelleri, harika bir seçim.


Rengarenk ekose desenli bir yağmur botunuz varsa;
her sezon, göğsünüzü gere gere giyebilirsiniz çünkü "ekose", hep moda. :)


Bir de ayağımızı plastik / kauçuk gibi kokutmasalar; çok şahane olurdu. :)
Ben bunu biraz olsun önlemek için çizmelerimin içerisinde, ayak pudrası döküyorum.


Yukarıdaki renk ise; tam benlik. 
Bu mor ile lacivert arası tonun hayranıyım;"mor-civert" diyorum ben ona. 
Bkz: Türkçe katliamı. :)
Markam; "paper faces"in karton etiketleri ve kartvizitim de bu renk, zaten. :)


Bilekteki ince bant detayları, dolgu topuk ve nispeten sivri burun,
yağmur çizmelerine zarafet katan ögelerden.


Yağmur çizmesinde bile "topuklu" modellerden vazgeçmek istemeyenler için
yukarıdaki modeller bir harika.


"Kırmızı olsun, üç kuruş fazla olsun" diyenler için kırmızı yağmur çizmesi modelleri de bulunuyor. :)


Burberry şıklığı, bütçesi uygun olanları bekliyor..


Leopar deseni de hemen her sezon hayatımızda olduğu için
leopar desenli bir yağmur çizmesi alıp kenara atın, derim.


Yukarıdaki Twigy'nin yağmur çizmesi modeli ancak siz bu yazıyı okurken, çoktan tükenmiş olacak. :)


Üzülmeyin, leopar desenli bir yağmur çizmesi modelini, illa ki başka bir markada bulursunuz.


Çita desenli, yağmur çizmesi modeli, oldukça havalı görünüyor.
Trendyol'da görmüştüm, sanırım.
Markası, T-box olmalı, yanlış hatırlamıyorsam.


Bu kedi yüzü baskılı model de yine, T-box olacak.


Yıldız desenli, bu yağmur çizmesi de kapitone dikiş detaylarına sahip.
Fotoğrafta, çok iyi anlaşılmasa da. :)


Kapitone dikiş detayları, bu sezon oldukça revaçta.
Yağmur çizmesinde böyle bir model tercih edebilirsiniz.


Eğer böyle bir model tercih edecekseniz, dikkat; paltonuz / kabanınız sade olmalı.
Yoksa, çok göz yorucu durabilir.


Asimetrik kesim ve arka ortada yer alan fermuar detayı,
bu modele hareket katmış ve sportif bir hava vermiş. Çok beğendim.


Tommy Hilfiger'ın bu modeli ise sade ve şık.


Metal çivi / trok detaylı, kısa yağmur botları da hala "trendy" sayılır.


Bu trok detaylar, bu sezon da oldukça moda, hala.
Görmekten sıkılanlar olsa da; "punk rock" trendi yüzünden, kabul görmeye devam ediyor.


Arkası fiyonklu, kırmızı yağmur çizmesi modeli ile büyük sükse yaratmış olan,
 "Joules" markası (Tom Joules) ise;
yeni modelleriyle de hala popülaritesini koruyor.


Siyah beyaz puantiye aşkına!
 Kırmızı fiyonklu, yağmur çizmesi modeline olduğum gibi bu modele de aşık oldum. :)


Ona, kısaca "croco" diyebilirsiniz. :)
"Crocodile" yani "timsah"ın kısaltması olur, kendisi.
Böyle suni timsah derisi ayakkabı, çizme ve çantaları çok beğeniyorum; lüks görünüyor.


Sade ve cool bir yağmur çizmesi arayanlar için yukarıdaki modeli, öneririm.


Böyle alt kısmı, PVC / kauçuk / rugan olup; üst kısmı kumaş olan modeller,
çok şık görünse de çok fazla yağmur yağdığı zaman, üstten su çekiyorlar, maalesef.


Yine, Burberry ekose deseni ve şıklığını sevenler için 
klasik gibi görünen ama çok tarz sahibi olan bir yağmur çizmesi modeli.


Son olarak da kendi yağmur çizmelerimi sizlerle paylaşıyorum.
Yıllar önce, Mudo'dan almıştım; çok severek giyiyorum hala.

Yukarıdaki görseli, başka birinin Gardrops sayfasından aldım, kusura bakmasın, artık 
çünkü kendi yağmur çizmelerim de bunun aynısı ve fotoğrafını çekmeye üşendim, açıkçası. :)

Bu yağmur çizmelerimi, nereden aldığımı sormak için yolda, o kadar çok durdurup, soran oldu ki.
Buradan, Mudo'ya bu sade ve şık tasarımı, mağazalarında sunduğu için teşekkür ederim.
Yıllardır giyiyorum, halen sapasağlam. gerçekten çok kaliteliymiş.
Rengi de çok güzel, bitter çikolata gibi. :)

Sizin favoriniz hangisi oldu?
Beni yorumsuz bırakmayın; bir ses verin, okuduğunuzu bileyim.. :)

Herkese sevgiler.. :)

Beril Öke Gülen

2 yorum:

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)