21 Aralık 2014 Pazar

Kedilerin Yılbaşı Ağacı İle İmtihanı!


"The last thhing a chirstmas ornament sees, before it dies" yani;

"Bir yılbaşı ağacı, yerle bir olmadan önce gördüğü, son şey" (bir kedi). 

Kedinizin, çam ağacının arasına, ne ara girdiğini hiç anlamazsınız, bile. :)


Evlerimizin tüylü, dört patili sakinleri, şüphesiz ki; yılbaşı ağaçlarını çok seviyor.
Işıl ışıl parlayan ağaç süsleri ve yanıp sönen ışıklar, bu meraklı kedilerin ilgisini, son derece cezbediyor..


İngilizce'de "Curiosity killed the cat" diye bir deyiş vardır ki;
Türkçe meali: "Kedinin ölümü; meraktan." olur.

Fazla meraklı olanların başına gelebilecek tehlikeleri anlatır, bu söz. :)


Kedidir bu, ne yapsa; yeridir. :)


O ağaca illa ki tırmanacak.. :)
Bu yüzdendir ki; Pinterest adlı, sosyal medya sitesi, kedilerinizi,
yılbaşı ağaçlarından nasıl uzak tutabileceğiniz ile ilgili tavsiyeler ile dolu. :)


Bizim için güzel bir yılbaşı geleneği ve neşe kaynağı olan çam ağaçları,
ev kedileri için adeta bir "lunapark"tır. :)


Işıl ışıl, eğlence dolu bir dünya, onlar için. :)


Parlak ışıklar ve yılbaşı süsleri, kedileri, sürekli olarak cezbeder. :)

Yılbaşı ağaçlarını, kedilerinden koruyabilmek için ağaçlarını, tavana bile asanlar var, gördüğünüz gibi.


Evde, dört duvar arasında, doğaya hasret kalan kedicikler, ağaç bulunca;
dayanamayıp, tırmanıyor; doğal olarak. :)


Bir de rahat görünüyorlar ki o plastik çam ağacı dallarının arasında. :)


Ayrıca, bu yazımda, özellikle, cins cins, renk renk kedi görseli paylaştım;
dikkatinizi çekerim. Bu yaramazlığı, sadece birkaç çeşit kedinin üzerine bırakmak olmazdı. :)


Çok da yakışıyorlar, aslında çam ağacına. :)


Kedinizin kendisini, bir yılbaşı ağacına dönüştürmek ise; çok güzel bir fikir gibi görünse de
kediciğinizin bu durumdan hoşlanacağını, pek sanmam.


Masum masum, şirin şirin baksalar, süslerin arasından, öyle sadece keşke. :)


Tabii, yılbaşı ağacının dalları arasında çok rahat olan bu kedicikler,
oradan çıkmak isterken, ağacı devirmeseler iyiydi.. :))


Belli ki yaramaz bir kedisi olan bir evde, 
çam ağacını ve yılbaşı hediyelerini korumak için alınan önlemi de
sizlerle paylaşmak istiyorum. Abartsalarmış.. :)

Eminim, kedicik, bu demire de tırmanıyordur.


Zaten, "kedi" adını verdiğimiz bu sevimli hayvancıklar, 
evin en olmadık yerlerine girip saklanmayı çok severler. :)


Bazıları; "kamuflaj"da da 10 numara, gerçekten. :)


Çat kapı arkasında, çat çam ağacının üzerinde! :)



Bkz: Yılbaşı ağacının üzerine atlayıp, onu devirmiş, suçlu bir kedicik. :))


Türlü türlü şirinlikleri ile doğuştan "model" bu kedi milleti. :)
Şu masum surata bakar mısınız? Kim kızabilir ki, ona?


Işıl ışıl kedicikler.. :)


En güzeli, yukarıdaki gibi yılbaşı ağacı görünümünde, bir kedi evi yaptırmak, galiba. :)


Muhtemelen, "Burada kimse beni bulamaz" diye düşünen, bir yılbaşı kedisi.. :)


"O neymiş bakayım, ağacın tepesinde? Canlı mı, yenir mi, bana oyuncak olur mu?"
diye meraklı, akrobasi hareketleri.. :)


Bir de sanki çok doğal bir şey yapmışlar gibi; rahat rahat takılmalar, ağacın üzerinde, böyle.. :)


"Ben, ağacın içinde sıkışıp, kaldım; yok mu, beni kurtaran? bakışı. :)


"Buraya çıktık ama yakalandık, nasıl ineceğiz, bakalım?" adlı, muzip ama gergin ifade :)


"Ne demek; aşağıya in? Bana meleğin olduğumu söylemiştin." diyen,
tripli kedi bakışı. :)


"Bir şey yapmıyoruz ki, sadece ağaca yakın bir yerde yatıyoruz" der gibi uslu kedi taklidi.


"Oley, bana, oyuncak koymuşlar, buraya!" diye sevinen yavru kedi. :)


"Çok gerçekçi görünüyor, bakalım tadı nasıl?" diyen, gurme kedi. :)


"Ne var ya? Süsler düzgün duruyor mu diye bakıyordum, sadece" diyen, 
yılbaşı ağacını kurcalarken, yakalanmış kedi bakışı.


"Bence, buraya çok yakıştım" duruşuna sahip, bir yılbaşı ağacı kedisi.


"Ben dururken; yılbaşı süsüne ne gerek var?" ifadeli, tatlı sarman kedi. :)


Bu şaşkın yavru kedicik, bu yılbaşı ağacının en tatlı süsü olsa gerek.


"It's a long story... Just pull, please."

"Uzun hikaye, sadece çek, lütfen" diyen,
yılbaşı ağacının dalları arasında, sıkışmış, pembe patili bir kedi.


Hatta, kedi okulunda, kediciklere, ağacın hangi bölgelerine tırmanılacağını,
hangi bölgelerine zıplanacağını öğreten dersler olduğuna dair rivayetler bile var.. :)


Bu kar beyazı kedi de beyaz yılbaşı ağacı süslerinin arasına, ne kadar yakışmış.


 Peki, yılın en güzel zamanı; yani, yılbaşı geldi diye sevinçten havalara uçan,
 bu tekir kedinin mutluluğuna bakar mısınız? :)


Bir araba tamircisi edasıyla; çam ağacını inceleyen, meraklı kedi. :)

Bu görselleri, sevgili Pinterest'ten buldum.

Pinterest'teki hesabımda, bir yılbaşı panom var, takip etmek isteyen olursa; buradan buyursun:



Kedi sahiplerine,
 yumoş yumoş, sıcacık kedilerle dolu bir yıl diliyorum.. :)

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. ankara yılbaşı Ankara Yılbaşı Mekanları Listesi İçin Sitemizi Ziyaret Edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yasin Bey, ben İstanbul'da yaşadığım için Ankara'daki yılbaşı mekanları, pek ilgi alanıma girmiyor ama blogumun Ankaralı okuyucuları var ise; belki işlerine yarayacak bir bilgi olur diye, yorumunuzu yine de paylaşıyorum.

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)