2 Mayıs 2019 Perşembe

Gustav Klimt'ten İlham Alan Dövmeler


-Judith Portresi-

Ünlü sanat eserlerinden ilham alan dövmeler serisine,
1862 Viyana / Avusturya doğumlu, Gustav Klimt'in tablolarından ilham alan dövmeler ile devam ediyorum.

Klimt'in nakış gibi ince ince işlediği, "art nouveau" sanat akımının en güzel örneklerinden olan,
birbirinden estetik resimleri, insan bedenlerinde yeniden hayat bulmuş.

Bu dövmelerin, resim sanatı ile ilgilenen kişilerin ve özellikle Klimt hayranlarının
çok ilgisini çekeceğini düşünüyorum.


Soldan sağa; Klimt eserlerinin isimleri:
Judith and the Head of Holofernes,  Water Serpent,  The Tree of Life

"Judith Portresi", sarı ve siyah rengin çok etkili bir şekilde kullanıldığı,
çok dikkat çekici ve hoş bir dövmeye dönüşmüş.


Gustav Klimt'in şüphesiz en tanınmış eseri olan "The Kiss",
Klimt'ten ilham alınarak yapılmış, dövmeler arasında en popüler olanı.


Türkçe'ye "Öpücük" olarak çevrilmiş olan bu resimde de Klimt'in diğer eserlerinde olduğu gibi; 'erotizm' vurgulanmıştır. O yüzden; bu dövmelerin insan bedeni üzerindeki konum seçimleri, çok başarılı olmuş, bana göre.


The Kiss, resmin orijinal renginde dövmeye dönüştürüldüğünde,
çok daha hoş durmuş, bence. Dövmede yer alan renkler ile aynı tondaki saçlar da inanılmaz bir uyum içerisinde.

Ben de 2009 yılında, Viyana / Avusturya'ya gitmiş, Leopold Müzesi'ni, ziyaret etmiştim 
ve her turist gibi üzerinde Klimt resimleri olan hediyelik eşyalar satın almıştım, itiraf ediyorum. :)

Henüz hiçbir dövmem yok ama ısrarla dövmeler ile ilgili blog yazıları yazmaya devam ediyorum.
Yoksa; bunlar, benim kendime uygun dövme arayışlarım mı?

Yolculuğumda, bana eşlik ediyor musunuz?
Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. bu dövmeleri ilk defa görüyorum. benimde kararsız olduğum bir konu yaptırsam mı yaptırmasam mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de halen düşünüyorum :) Yorumunuz için çok teşekkürler..

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)