4 Ekim 2020 Pazar

Eski Tişörtten Dönüşüm: Peace Yazılı Kırlent

 

Yıllar önce,
Collezione'un internet sitesinden, böyle bir "PEACE" yani "barış" yazılı, bir penye tişört satın almıştım.
Hatta, birmüzik festivaline de giymiştim. Barışa, huzura çok ihtiyacımız olduğu günlerdi; Gezi Olayları sonrasıydı. Hatta, festivale birlikte zaman geçirdiğim; Barış adlı, eski  ve şuursuz bir arkadaşım, "Peace, Barış demek, ehehe" şeklinde tepki verince; bir anda tişörtten soğumuştum.
Neyse, konumuz bu değil. :)


Pamuklu, düşük omuz ve geniş kesim olduğu için çok rahat olan bu tişörtüm,
çokça giydiğim için zamanla, her giysi gibi eskidi ve artık, sevimli suratlı bir güve mi yedi yoksa; çamaşır makinesinde bir şeye mi takıldı bilmiyorum ama iki noktasından delindi.


Delindikten sonra, 
her tişörtün başına gelen şey, onun da başına geldi; kendisi, artık bir ev tişörtü olmuştu..

Sonra, aklıma Gardrops sitesi geldi. Belki, orada, satışa sunduğum, ikinci el giysilerimin arasında kendisine, yeni bir ev bulur diye bir süreliğine listeledim. "Yeni yuva arayan tişört".. :p :)) 
Sonuçta, resim-boya, bahçe gibi kirli işlerle uğraşırken giyilecek kadar gideri vardı, hala. 
Uygun bir fiyata satışa sunmuş olmama ve soran bir-iki kişi olmasına rağmen, aradığı yeni yuvayı, bir türlü bulamadı. :)


Ben de onu kesip biçip, bir kırlente / yastığa dönüştürerek; ona ikinci bir hayat sunmaya karar verdim.
Zaten, eski giysilerden geri dönüştürülmüş, yastıklara / kırlentlere bayılırım.

Öncelikle, granit mutfak tezgahıma, onu güzelce yatırdım, el ütüsü yaptım.
Daha sonra, düzgünce bir dikdörtgen şeklinde, arkasıyla birlikte, üst üste, iki kat kestim.


Kollarından artan parçalar ile
delik olan yerlerini kapatmak için süs havası verecek, ince şeritler kestim.

Artan diğer parçaları da atmadım. Penye örgü kilim çalışmalarımda, daha sonra değerlendirilmek üzere,
şeritler halinde kesip, birbirine uzunca bir ip şeklinde dikerek, yün yumağı gibi sardım ve beklemeye bıraktım.


Kafamda, tasarımını çoktan bitirmiştim, aslında. "Peace" yazısını, çerçeveleyecektim.
Hem de "bir taşla, iki kuş" vurmuş olacaktım; delikleri kapatmak ve güzel bir süs detayı vermek.


Madem böyle bir detay ekleyecektim; o zaman dikişlerini de süs dikişi şeklinde öne çıkartmak için beyaz iplik kullanmaya karar verdim. Fermuarını da beyaz olarak seçtim ve alttan fermuarlı olacak şekilde diktim. İç yastığını da ayrı bir beyaz kumaştan ayrıca diktim, içine elyaf doldurdum ve bir güzel içine tıktım. :))

Sonuç, bence çok hoş oldu. Fotoğraflarını gönderdiğim arkadaşlarım da oldukça beğendi. :)


Bu öndeki gümüş pul-payetli minik kırlent de bir zamanlar, strapless (askı-sız) bir bluzdu.
Peace yazılı tişörtten geri dönüştürülmüş kırlentim ile birlikte, iyi arkadaş oldular, hep beraber takılıyorlar.. :)

Tamamlamış olduğum; "eski tişörtten kırlent" geri dönüşüm projemi nasıl buldunuz?

Sizler de eski tişörtlerden geri dönüşüm yapıyor musunuz?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

2 yorum:

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)