6 Kasım 2023 Pazartesi

Wattpad'de İlk Yazımı Paylaştım!


 Wattpad'i çevremden yeni duymuş ve keşfetmiş biri olarak,

benim gibi varlığından haberi olmayanlar vardır diye size öncelikle ne olduğundan biraz bahsedeyim..

Wattpad, amatör ve profesyonel yazarların, yazılarını yayımlayabilecekleri, okuyucular ile

 buluşturabilecekleri ücretsiz bir platform. Aynı zamanda çevrimiçi bir kütüphane.

*

Yazıları çok okunan yazarlara, kitap çıkartma teklifi bile gelebiliyor.

Hatta, çoktan birçok kitap yazmış ve yayımlamış, 

yazdıkları kitaplar, diziye veya filme uyarlanmış, Türk yazarlar mevcut.

Edebi değerlerinin olup olmadığı ya da ne kadar başarılı oldukları tartışma konusu.

*

Okuyucu kitlesinin de daha çok 14-18 yaş civarı olduğu, 

konuların fazlasıyla cinsellik, şiddet, Stockholm sendromu ve narsisizm içerdiği de eleştiriler arasında.

*

Yine de "no-name" diye tabir edilen yazarların kendilerini gösterebilmeleri açısından

oldukça yararlı bulduğum bir platform.

Dilerseniz, cep telefonunuza uygulama olarak indirebiliyorsunuz, 

dilerseniz de bilgisayarınızdan websitesi şeklinde açabiliyorsunuz.

*

Ücretsiz bir hesap oluşturarak, yazıları ve kitapları okuyabilir, kendiniz de yazı paylaşabilirsiniz.

Türkçe ve yabancı dillerde yazılmış e-kitapları, ücretsiz olarak okuyabiliyorsunuz.

Okuyucular ile yazarlar, burada çevrimiçi olarak buluşuyor, anlayacağınız.

*

Basılı kitaplar, artık o kadar pahalı ki e-kitaplar ve sesli kitaplar kurtarıcı oldu, resmen.

*

Ben de kısa bir süre önce, yazarlık kursuna başladım.

On yıldan uzun süredir blog yazıyordum ama hiç kurmaca öykü, masal ya da kitap denemem olmamıştı.

Pastiş nedir, metinlerarasılık nedir, büyülü gerçekçilik nedir yavaş yavaş öğreniyorum..

Öğrenmeye çalışıyorum da diyebiliriz, biraz kafa karıştırıcı konular.. :)

*


"Yazarlığa Giriş" adlı kursta, yazdığım ilk öyküm olan Nişan Yüzüğü'nü,

 Wattpad'de paylaştım, bu bağlantıdan okuyabilirsiniz:

https://www.wattpad.com/story/354836681-ni%CC%87%C5%9Fan-y%C3%BCz%C3%BC%C4%9F%C3%BC

Yazıyı okuduktan sonra "Votes" yazan, yıldız şeklindeki butona tıklayarak

veya yazımın altına yorum bırakarak, bana destek verebilirsiniz.

Çok oy ve yorum alan yazıları, Wattpad, daha çok okuyucuya öneriyor, sanırım.

*

İlerleyen günlerde, başka yazılar da yazmayı planlıyorum.

Bakalım..

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)