5 Kasım 2019 Salı

Black Friday Nedir?

"Black Friday" nedir? Yenir mi, içilir mi?
Yenmez de içilmez de. :)

black friday

Black Friday,
Noel öncesi, mağazaların çok büyük indirimler (%70'e varan) yaptığı, müşterileri mağaza içi parti, etkinlik ve ikramlar ile karşıladıkları, bazen küçük hediye paketleri dağıttığı, çılgın bir alışveriş günüdür.

Aynı şekilde, online (çevrim içi) alışveriş siteleri de bu güne özel çok büyük indirimler düzenliyorlar.

Black Friday alışveriş

Bazen bu çılgın alışveriş günü, tek bir gün ile sınırlı kalmayıp;
üç gün veya bir haftaya bile uzatılabiliyor. Bir alışveriş festivali havası estiriyor.

Black Friday alışveriş

Peki, Kara Cuma'nın tarihçesi nedir?

"Black Friday" yani "Kara Cuma", Amerika'da, Şükran Günü'nden sonra gelen ilk cuma günüdür.
Bu gün, 1932'den beri Noel alışverişinin başlangıç günü olarak kabul ediliyor.

Black Friday 2019 ne zaman diye merak ediyorsanız;
bu yıl tarihi: 29 Kasım 2019 Cuma.

Ben de daha önceki yıllarda,
Nişantaşı'ndaki ve Bağdat Caddesi'ndeki Black Friday etkinliklerine katılmıştım
ama son yıllarda, sadece çok indirime girmiş ürünleri satın almak ile yetiniyorum.

Penti'de çok ciddi indirimler oluyor, örneğin.
Ben kaçırmıyorum. :)

İnternetten de gözünüze kestirdiğiniz ürünleri, favorilerinize ekleyip;
Black Friday indirimleri başlayınca, kimseler kapmadan, siz satın alabilirsiniz. :)

Ben kendi markam "paper faces" ile Black Friday indirimi yapmayı hiç düşünmüyorum şahsen ama markamın ürünlerinin satışta olduğu; Zebramo , Gittigidiyor gibi siteler eğer indirim yaparsa; müşterilerim, tabii ki bu indirimlerden yararlanarak; benim ürünlerimi satın alabilirler.

Black Friday deyince; 
benim aklıma nedense hep Amerika'daki alışveriş izdihamı görüntüleri geliyor.
Bir seferinde, televizyonda, bir gelinlik mağazasının Black Friday indirim gününe denk gelmiştim.
Daha evleneceği damat adayını bile bulmamış olan, onlarca kadının birbirlerini adeta "ezerek" gelinlik satın almaya çalıştığı görüntüleri hiç unutamıyorum. :)

Sizler, Black Friday indirimlerinden yararlanıyor musunuz, bakalım?
Black Friday zamanı favori markanız, mağazanız, hangisi?
Fikirlerinizi merak ediyorum, yorum bölümüne yazabilirsiniz.

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)