30 Ekim 2019 Çarşamba

Halloween Stone Painting / Cadılar Bayramı Taş Boyama

 halloween stone painting cadılar bayramı taş boyama

Bu yazıma, öncelikle, 
"Halloween nedir, bu isim nereden gelir, neden bayram olarak kutlanır, kimler kutlar" diye bir giriş yapmam gerekirdi fakat ben bunu daha önce başka bir blog yazımda, çoktan gerçekleştirdiğim için sizlere o bağlantıyı vermeyi, daha pratik buluyorum. :)

Ahan da buradan okuyabilirsiniz:


Bkz: "Bizde hazır yapılmışı var". :)

Yaşı benden çok küçük olanlar pek bilmez; eskiden TRT'de bazı "kendin yap" türü programlar vardı ve bu programlarda, zamandan kazanmak için sunum yapan kişi, projenin bir sonraki aşamasının tamamlanmış, bitmiş halini yan taraftan çıkartır ve "Burada hazır yapılmışı var" derdi ve biz o aşamaya nasıl gelindiğini, detaylı bir şekilde göremediğimiz için nasıl yapıldığını çoğunlukla anlamazdık. :))

Şimdi, Cadılar Bayramı çakıl taşı boyama konumuza, kaldığımız yerden devam edebiliriz.. :)

 cadılar bayramı çakıl taşı boyama

"Halloween" yani "Cadılar Bayramı" deyince; akla ilk gelen tabii ki; bal kabağı.
Yani; bal kabağı deseninde taş boyamak, şart. :)

O yüzden, eğer çocuklarınızla, içindeki çocukla, arkadaşınızın veya akrabanızın çocuğu / çocuklarıyla, okul çağındaki çocuklarla veya içindeki çocuk henüz büyümemiş olan tanıdıklarınızla, böyle bir Halloween çakıl taşı boyama etkinliğine girişmeyi düşünüyorsanız;
mutlaka turuncu, beyaz ve siyah renk boyalara, kalemlere ihtiyacınız olacak.

 halloween stone painting

Hadi boyadınız diyelim, bu bal kabağı görünümündeki güzel taşları neremize ne yapacağız diye soracak olursanız; sizler için onun cevabını da buldum. :) Yukarıdaki örnekte olduğu gibi böyle büyükçe ahşap bir fıçı veya saksı içerisine yerleştirebilirsiniz.

Gördüğünüz gibi hizmette sınır tanımıyorum. :)

 halloween stone painting taş boyama

Böyle tombik bir çakıl taşı bulursanız; biraz da işin içine sarı renk katıp; renk oyunları yaparak,
bal kabağının üçüncü boyut etkisini daha da arttırabilirsiniz.

 halloween stone painting çakıl taşı boyama

"Benimki boyutsuz olsun, hiç kasamam öyle boyut vermekle falan" diyenlerdenseniz;
böyle dümdüz bir bal kabağı da boyayabilirsiniz.
Turuncunun bu pastel tonunu çok sevdim, bu arada. Söylemeden geçemeyeceğim. :)

 halloween stone painting çakıl taşı boyama

Bal kabağı olmazsa olmaz dedik, bu cepte ise; gelelim en önemli ikinci ögeye..
İkinci öge: hayalet. Bu sevimli hayalet, sanki bal kabağını kapacaklar gibi ona yapışmış. :)

Bal kabağının da gözleri, gülünce benimkiler gibi kısılıyor, galiba. :) Çok sevimli.

Bu arada, bu yukarıdaki örnekte görmüş olduğunuz gibi taşın formundan yaratıcı fikirler elde etmek için yararlanabilirsiniz. Sola doğru uzayan bir forma sahip, tabanda ise; şişkin olan bu çakıl taşı, böyle bir hayalet ve bal kabağı boyama için çok uygun olmuş.

 çakıl taşı boyama Cadılar Bayramı

"Ben o kadar yetenekli değilim, bacım" diyorsanız;
daha kolay boyanabilecek türden bir örneği de yine yukarıda görebilirsiniz.

 çakıl taşı boyama Snoopy

"Snoopy" sevenleri görelim? :)
Snoopy'nin bal kabağı şeklinde bir Halloween kostümü olmasın mı yani?
O'nun neyi eksik? :)

 çakıl taşı boyama Snoopy

Bu yaramaz, çizgi film karakteri Snoopy'i ben çok severdim, şahsen. :)
Cadılar Bayramı için çakıl taşı boyarken; Snoopy'i de göz ardı etmeyin derim. :)

 çakıl taşı boyama Halloween

Yine, bal kabağına sahip çıkan, şaşkın bir hayalet, 
Clark Kent saçlı bir bal kabağı ve sevimli bir örümcek. :)

 Clark Kent saçı

Bkz: Clark Kent saçı. :)

 çakıl taşı boyama Halloween

Bu üzerine, pörtlek gözlü, siyah örümcekler boyanmış, rengarenk puantiyeli desenli, çakıl taşları, 
o kadar sevimli ki örümcek fobisi olanlar bile korkmayacaktır, bence. :)
Ben küçük örümceklerden korkmuyorum ama üzerimde gezdiğini görürsem; çok rahatsız oluyorum ve hemen fırlatıyorum. Yani, öyle örümcekler ile "kanka" olanlardan değilim. :)

Büyük örümceklerden ise; korkmadığımı söylesem, yalan olur. :)

En pis Cadılar Bayramı şakalarından biri de yatak örtüsünün altına
tüylü, tarantula cinsi, bir örümcek oyuncak yerleştirerek; insanları korkutmak, bana göre. Televizyonda, şaka programlarında sık sık görüyorum. Bana böyle bir şaka yapılsa; o kişiyle tüm ilişkimi keserdim veya daha beterini ben de ona yapardım, sanırım. :)

 çakıl taşı boyama canavar Halloween

Gelelim; tek ve çift gözlü canavarlara..
Çakıl taşlarını, kurumaya yüz tutmuş ojeleri; birkaç damla aseton ile seyreltip;
rengarenk canavarlar şeklinde boyayıp, tuhafiyelerde satılan, plastik yapıştırma gözlerden satın alıp, taşın üzerine silikon yardımı ile yapıştırabilirsiniz.

 çakıl taşı boyama Halloween

Halloween denince; ilk akla gelen ögelerden diğerleri de kara kediler ve yarasalar, kuşkusuz.
Çakıl taşlarına; yeşil gözlü, güzel siyah bir kedi, bal kabağı yüzleri, uçuşan yarasalar boyayarak, hayat verebilirsiniz.

Yukarıdaki çakıl taşında, alan kullanımını çok başarılı buldum. 
Kim boyadıysa; buradan tebrik ediyorum.

Bu arada, bu birbirinden güzel Halloween stone painting örneklerini, yine sevgili Pinterest'ten buldum, tabii ki.

Daha fazla fikir için Pinterest sayfamı takip edebilirsiniz:


 çakıl taşı boyama sanatı Halloween

Hayalet, kara kedi, örümcek dedik.
Güne adını veren "cadılar"ı unuttum mu, sandınız? :)
Adı; "Cadılar Bayramı" olmasına rağmen; cadılar, pek sevimsiz olduğu için çakıl taşı boyamada çok da tercih edilmiyorlar, gördüğüm kadarıyla.

Bizde yani güzel Türkçemiz'de, korkutma sesi "Bö!" iken;
İngilizce'de "Boo!" olarak, kendine yer buluyor. Güzel yazı yazabiliyorsanız; taşların üzerine siz de "Boo" yazabilirsiniz ya da yazmaya da bilirsiniz, hiçbir şeyin garantisi yok. :)

Perili şato, kurumuş ağaç ve yarasa deseni boyanmış olan çakıl taşı ise; gözüme oldukça estetik geldi.

 çakıl taşı boyama Halloween

Bir Halloween sloganı olarak; "Trick or treat?" :)

"Şaka mı şeker mi?" olarak, Türkçe'ye çevrilen, bu soru cümlesi,
Cadılar Bayramı kostümleriyle; ev ev, kapı kapı dolaşarak; 
şeker toplamaya çalışan, küçük çocuklar tarafından, ev sahiplerine yöneltiliyor.

Eğer, ev sahibinin şekeri yoksa; bir de üstüne çocuklara ters, kötü bir şekilde davranırsa;
çocuklar da eve (genelde camlara) yumurta, hayvan dışkısı gibi şeyler fırlatarak "şaka" yapıyorlar. :)

Eğer, Halloween kutlanan bir ülkede yaşıyorsanız;
evinizde mutlaka şeker, çikolata vs. bulundurun, yani. :)

Sonra "Vay efendim, ben hiç bilmiyordum" olmasın. :)

 çakıl taşı boyama Cadılar Bayramı

Renklerin gücüne inananlardan mısınız bilmiyorum ama ben renklerin çok güçlü bir enerji yaydığını düşünüyorum, şahsen. Giymeyi tercih ettiğiniz kıyafetin rengi, o günkü insan ilişkilerinizi bile etkileyebiliyor. Neyse, bu başka bir yazının konusu. O yüzden, şimdi buradan daha fazla uzatmayacağım. Bir gün tembellik etmezsem ve unutmazsam; bloğuma yazacağım ama söz vermiyorum. Sonra, söz vermiştin demeyin diye kendimi sağlama alayım. :)

Neden renk konusunda girdim çünkü yukarıdaki örnekteki çok güçlü bir "ultraviolet" rengi kullanılmış. Gerçekten çok beğendim. Siyah beyaz kontrastlığı (zıtlığı) ile daha da vurgulanmış.

 Cadılar Bayramı çakıl taşı boyama

Fıstık yeşili fon üzerine, uzundan örümcek sarkan, kare tokalı, bu cadı şapkası da ilginç görünüyor.

 Halloween çakıl taşı boyama


Bu replik de bana hep Gülse Birsel'i hatırlatıyor. :)
Aslında, William Shakespeare'in Macbeth adlı, trajedi türündeki oyunundan;
cadıların repliğidir, tabii ki.

Çakıl taşı üzerine, cadı kazanı resmetmek de az kişinin aklına gelecek türden bir fikir.

Bu arada her türlü büyü ve türevine karşıyım.
Bunu da buradan belirteyim ki; sonra arkamdan,
"Cadılar Bayramı yazısı paylaşıp duruyor, kesin büyü de yapıyordur" diye sallayanlar olmasın. :)

 Cadılar Bayramı çakıl taşı boyama sanatı

Cadı şapkası kadar; kare tokalı, uzun burunlu cadı ayakkabıları da iş yapar.
Frankenstein ve Kont Dracula'yı da unutmadım, tabii ki.
Zamane vampir dizileri, beni hiç kesmiyor. :)

 Halloween stone painting Frankenstein

Yukarıdaki acemice boyanmış, Frankenstein ve bal kabağı da çok tatlı görünüyor.
Bu çakıl taşlarını boyamak için illa ki profesyonel ressam olmanız gerekmiyor, bana göre.
İçinizden geldiği gibi yamuk yumuk da boyayabilirsiniz. Önemli olan eğlenmek, güzel zaman geçirmek. Hem böyle el sanatları aktiviteleri, insanı çok rahatlatıyor.
Eleminizi kederinizi, çakıl taşlarını boyarken atın gitsin. :)

 çakıl taşı boyama Cadılar Bayramı

Televizyonda, kurslarda bile böyle çakıl taşı boyama yapıldığını duydum.
Ben de mi kurs açıp, hoca mı olsam, ne yapsam? :)

Bu arada, "Çakış Taşı Boyama Sanatı" başlıklı, blog yazım,
bugüne kadar, tam 105 bin 674 kez tıklanmış.

Halen daha okumadıysanız; buradan ulaşabilirsiniz:


 Halloween stone painting

Halloween / Cadılar Bayramı konseptinde boyanmış, çakıl taşlarını bir araya getirince;
gerçekten çok eğlenceli görünüyorlar. :)

İnce siyah kalemleriniz var ise; örümcek ağı desenini kolayca uygulayabilirsiniz.
Böyle İspanyollar gibi süslü, çiçekli, kuru kafa desenleri çizebilirsiniz.

 Halloween çakıl taşı boyama sanatı

Bahsetmediğimiz ne kaldı? Şöyle bir bakayım.. :)

Eveet, 
cadı süpürgesi, üzerinde R.I.P. (rest in peace) yani "huzur içinde yat / uyu" anlamına gelen yazısı ile mezar taşı, "ölüm tehlikesi / zehirli" sembolünü oluşturan kuru kafa ve çapraz kemikler,
ay ve bulutlu bir gece manzarası.. Bunlar da size Cadılar Bayramı çakıl taşı boyaması için ilham verebilir.

Örümcek ağını, bir taşın üzerine, örümceği ise; başka bir taşın üzerine boyayıp;
birlikte kullanmak da güzel bir fikir, bence.

Yukarıdaki minik siyah kediyi çok sevdim, bu arada. :)

"Bu taşları boyadıktan sonra nerede kullanacağım?" demeyin.
Yemek sofranızı, kitaplığınızı süslemek için kullanabilirsiniz, sevdiklerinize hediye edebilirsiniz, arkasına silikon ile mıknatıs yapıştırıp; buzdolabınızın üzerinde sergileyebilirsiniz.

Ayrıca, ahşap plakalar üzerine bu taşlardan yapıştırarak; tablo yapan ve hatta satanlar var.

 Halloween çakıl taşı boyama

Benim çok sevdiğim bir diğer çizgi karakter olan; Pusheen de 
Cadılar Bayramı kutlamasına katılmasın mı, yani? :)  O'nun neyi eksik? Hatta fazlası bile var. :)

Sevgili Pusheen
bir çakıl taşının üzerinde, bal kabağının içinden sevimli sevimli bakıyor,
bir diğerinde sevimli bir hayalet olmuş, uçuyor,
başka bir tanesinde mor bir yarasaya dönüşmüş,
birinde bal kabağı kostümünü giymiş, mutlu mutlu bakıyor,
sonuncusunda ise; cadı şapkasını takmış, cam küresi ile oynuyor. :)

Bu da benim en yapımı "Pusheen"lerim:


Pusheen, kedi canını senin.. :)

 Halloween çakıl taşı boyama sanatı

Çakıl taşlarının kendi doğal rengini, fon olarak kullanabileceğiniz gibi
sadece 3-4 renk boya ile harikalar da yaratabilirsiniz.

Mavi fonlu, siyah silüetli, tek başına uçan, sevimli hayaletli bu çakıl taşı, oldukça hoş görünüyor.


Halloween / Cadılar Bayramı yazısı yazıp;
Nightmare Before Christmas'tan ve Pumpkin King'den bahsetmezsem; 
Tim Burton beni döver. :)

"Nightmare Before Christmas", Tim Burton'ın 1993 yapımı, müzikal bir animasyon filmidir
ve Noel'e karşı, Cadılar Bayramı'nı eğlenceli bir şekilde savunur. :)

 çakıl taşı boyama Pumpkin King Sally

Pumpkin King de bal kabağı kralıdır, adından anlaşılacağı üzere. 
O'nun bir de bez bebek sevgilisi vardır.
Mavi renk ile boyanmış, çakıl taşının üzerine resmedilmiş sevgilisinin adı; Sally.

 Nightmare Before Christmas Sally

İşte, Tim Burton'ın Halloween Kasabası'nın gülü; Sally, yukarıda. :)

 Halloween stone painting

Çakıl taşları üzerine, siyah beyaz boyanmış, Sally, Pumpkin King ve köpeği.
Köpeğinin adı Zero'ydu, yamulmuyorsam. :)

 Halloween stone painting çakıl taşı boyama

Pek havalı, omuz detaylı kostümü ile Pumpkin King. :)

 Halloween çakıl taşı boyama Pumpkin King

Aslında çakıl taşı üzerine boyaması oldukça kolay olduğu için 
böyle birçok Pumpkin King portresi çalışabilirsiniz.

 Halloween çakıl taşı boyama pumpkin king

Daha çok Pumpkin King, daha çok Pumpkin King.. :)

 Halloween çakıl taşı boyama kuru kafa

Beyaz taşlar üzerine sadece siyah boya ile böyle her biri farklı bir yüz ifadesine sahip, kuru kafa da yapabilirsiniz. Pumpkin King'e benzemezse; "Ben zaten kuru kafa yapacaktım kii" diye kıvırırsınız. :)

 çakıl taşı boyama hayalet

Bu şaşkın hayaletler,
"Ben çöp adam bile çizemem kii" diyenlerin bile yapabileceği kadar kolay
çakıl taşı boyama örnekler. Doğal rengi bembeyaz olan çakıl taşları bulabilirseniz; işiniz gerçekten aşırı kolay. Artık, bunu da yapamıyorsanız, ben size ne diyeyim, bilmem ki. :)

 Halloween çakıl taşı boyama hayalet

Siyah fon ile beyaz hayaletleri patlatabilirsiniz.
Kolları ve kuyruklarının spiral şeklinde kıvrılıyor olması, değişik olmuş.

 çakıl taşı boyama Scream Halloween

Tabii ki her Halloween, 1500. kez izlenen "Scream" serisini de anmadan geçmeyelim.
Aslında 1893 yılında yapılmış olan, bir Edvard Munch tablosu olan "Scream", birçok kişi tarafından "sadece" bir Amerikan korku filmi zannediliyor.

Scream film serisi, dünya çapında milyonlarca kez izlenmiş olmasına rağmen;
bana pek de başarılı gelmiyor. Önemli olan gişe yapması mı tartışmasına girmeyeceğim, merak etmeyin. :)

Yine de bu Scream maskesinde ürkütücü bir şey var 
ama çakıl taşı üzerine boyamak için pek de zor değil ve etkili durduğu da bir gerçek.

 halloween stone painting Dracula

Eskiden Halloween partilerin en popüler figürü; Kont Dracula'ydı, sanırım.
Bugünlerde ise Joker gibi eski bile olsa; günümüze kadar uzanan film karakterleri, daha çok tercih ediliyor, gördüğüm kadarıyla. Yine de Kont Dracula'nın yeri ayrıdır, sanırım. Biraz yetenekliyseniz; çakıl taşından sivri dişli, kırmızı astarlı, siyah pelerinli, bir vampir çıkarabilirsiniz. :)

 Cadılar Bayramı cadı taş boyama

Cadı şeklindeki korkuluğu ve uçuşan kargaları ile bu çakıl taşı da farklı bir havada.

 taş boyama Cadılar Bayramı

Hmm üç tane cadı.. Macbeth'in cadıları mı, acaba, bunlar? :)
Bir çakıl taşında, yeniden hayat bulmuşlardır, belki.
İnce uçlu, siyah kalemler ile böyle bir taş boyamayı deneyebilirsiniz.
Yalnız bu taş, oldukça büyükmüş, dikkat; avuç içinden bile daha büyük. :)

 Cadılar Bayramı çakıl taşı boyama

Bu çakıl taşında da neşeyle dans eden, yine üç cadı resmedilmiş.

 cadılar bayramı bal kabağı taş boyama

Yazımın sonlarına doğru gelirken; başladığım yere, yani; bal kabaklarına dönmek istiyorum. :)
Sarı ve turuncu rengi boyalar ile sanki içinde mum yakılıyormuş gibi bir etki yaratan, siyah bal kabağı silüetleri, gerçekten çok başarılı olmuş. Her birinin de ağzı ve yüz ifadesi, farklı.
Bu kadar küçük bir alanda, bunu sağlayabilmek, yetenek ister.

 Halloween stone painting

Bak şimdi, mumyalardan hiç bahsetmedim; şimdi fark ettim. :)
Aman da o da eksik kalmasın.

Çakıl taşını, önce dümdüz siyah renge boyayıp;
kuruduktan sonra da üzerine böyle beyaz kalın çizgiler atabilirsiniz. Çok kolay ve pratik.

Umarım keyif alarak okuduğunuz bir yazı olmuştur.

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. Bence hepsi süper fikir ama bazıları çok yetenek gerektiriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bazıları kolay, bazıları ise, çok yetenekli kişilerin elinden çıkabilir, ancak ama olsun, ben yamuk yumuk çizilmiş olanları da seviyorum. :)

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)