26 Mart 2021 Cuma

Meksika Fasulyesi Salatası

 Bloğum, yemek bloğu değil, biliyorum ama geçen gün denediğim ve çok beğendiğim;

güzel ve farklı bir salata tarifi var ve sizlerle paylaşma istedim:

"Meksika Fasulyesi Salatası".



Malzemeler:

  • Haşlanmış Meksika Fasulyesi
  • Tane Süt Mısır
  • Salatalık Turşusu
  • Zeytinyağı
  • Limon suyu
  • Tuz
  • Kekik
  • Nane
Kullandığım ürünleri ve markalarını, merak edenler olursa diye
aşağıda hepsini paylaşıyorum:


YAYLA - Haşlanmış Meksika Fasulyesi
(Boiled Mexican Bean)

Burada, dikkatinizi çekmek istediğim bir konu var; Yayla'nın bir de "YAYLA - Yemek Hazır Meksika Soslu Pilaki" diye bir ürünü daha var ve ambalajları, birbirine oldukça benziyor. Karıştırıp, yanlış ürünü satın almayın. :) Almanız gereken ürün; "haşlanmış" Meksika fasulyesi. 

-Neymiiiş? 
-Haşlanmııış.. :)

BURCU - Mısır
Tane Süt Mısır
(SWEET CORN)


Migros Salatalık Turşusu

Nam-ı diğer (diğer adıyla) kornişon turşu

Aslında, bu ürünleri, dilediğiniz markadan satın alabilirsiniz, pek fark etmez.
Turşu; turşudur, sonuçta. :)

Neden bu markaları seçtin diye soracak olursanız; promosyondan ve uygun fiyattan dolayı derim.
Tamamen, duygusal sebepler, yani.. :)
Bu markaların hiçbiri, bu blog yazıma, sponsor olmadı. İçimden geldiği için yazıyorum.
Aklınızdan pis pis fikirler geçirmeyin. :))

Bu salata fikrini de satın almış olduğum, Meksika fasulyesini nasıl değerlendirebilirim diye düşünüp, bir şey bulamazken; Google'a "Meksika fasulyesi tarif" yazarak, denk geldiğim, Youtube videolarından edindim. Hakkını yememek lazım, kimsenin. Benden önce, benzeri tarifleri deneyip; üşenmeden Youtube videosu çekip, bana ilham kaynağı olanlara, buradan teşekkür ederim. :)

Ben, tarifi kendi damak zevkime göre biraz değiştirdim, tabii ki.
Sevmediğim şeyleri çıkarttım, sevdiğim baharatları ekledim.

Bu salatayı denemeden önce de Meksika fasulyesinin bir kısmını, bulgur salatasına eklemiştim ama pek hoşuma gitmedi, o şekilde. Bulgur salatamın tarifini de belki, başka bir gün, bloğuma yazarım ya da yazmaya da bilirim, garantisi yok. :))


Neyse, konumuza geri dönecek olursak;
ben tek öğün için Haşlanmış Meksika Fasulyesi paketinin yarısını kullandım.

Kendi suyu içerisinde paketlenmiş olduğu için suyunu, bir süzgeç yardımıyla süzüp, fasulyeleri yıkamanız gerekiyor.

Daha sonra, üzerine mısırın da yarısını ekledim.


İki adet baş barnak (parmak) büyüklüğünde, salatalık turşusunu,
ortadan ikiye bölüp, ince ince dilimledim. "Parmak" yerine, "barnak" diyenlere de hastayım. 
Şaka olsun diye öyle yazdım, yoksa; normalde öyle konuşmuyorum, tahmin edersiniz ki. :))


Son olarak, üzerine, zeytin yağı, limon suyu, tuz, kekik ve nane ekliyorsunuz.
Bence, bu tarife, en sevdiğim baharat olan; "sumak" da çok yakışır
ancak o kadar çok kullanıyorum ki evde, sumak kalmamıştı, o yüzden ekleyemedim. :)
Demem o ki; sizin evde, sumak varsa; kullanın. :)


Bütün malzemeleri, bir güzel karıştırıyorsunuz ve afiyetle yiyorsunuz. :)
Limon suyu ve (çok az) tuz, çok önemli çünkü haşlanmış Meksika fasulyesi, sade olarak, oldukça tatsız-tuzsuz. Tatlandırmak için limon suyu ve tuz, o yüzden şart. Kekik de zeytinyağı da bu salataya çok yakışıyor, kesinlikle. Siz de kendi zevkinize göre, sevdiğiniz baharatları ekleyebilirsiniz, beni alakada etmez.. :)


Benim yemelere doyamadığım bir salata oldu.
Kase kase yedim, ayıptır söylemesi. :) Çok lezzetliydi, dayanamadım. :)

Pandemi yüzünden, neredeyse her gün, aynı güne uyanıyormuş gibi hissettiğimiz şu zamanlarda,
yeni tarifler denemek, hayatımıza renk katıyor, bence.

Size, bir de karikatür bırakayım, buraya.. Gününüz, renklensin.


Bu rengarenk salata ile siz de hayatınıza renk katmak isterseniz; ne duruyorsunuz, helva yapsanıza.. :))
Yok, öyle değil, doğrusu; Meksika Fasulyesi Salatası yapsanıza olacaktı. :)

Daha önce, bu tarifi denediyseniz de yorumlarınızı bekliyorum.
Meksika fasulyesini, farklı şekillerde, farklı tariflerde değerlendiriyorsanız; yorum bölümüne yazın, lütfen. Yeni fikirlere açığım.

Herkese sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)