31 Ocak 2023 Salı

Farklı Düğme Trendi!

 

Geçtiğimiz günlerde, Youtube kanalım için bir Zara mağaza video çekimi gerçekleştirmiştim.

Zara'da, bu mavi blazer ceket elbise üzerindeki farklı düğmeleri incelerken; 

daha önce de benzeri farklı ceket düğmesi kullanımlarını, Pinterest'te gördüğüm, aklıma geldi.

Ben de farklı düğme trendi hakkında, bloğuma, bir yazı yazmaya karar verdim.



Zara'daki bu çok şık blazer ceket elbiseyi, 
doyasıya incelemek isteyen olursa diye, buraya linkini de bırakıyorum:



Sizlere, daha çok örnek sunmak için Pinterest'te, saatlerce araştırma yaptım.
En güzel ve farklı düğme kullanım örneklerini topladım, beğenilerinize sunuyorum..


Daha çok düğme fikrine ihtiyacınız olursa diye bu düğme görselini de buraya bırakıyorum.
Siyah fon üzerinde, gold (altın rengi) vintage stildeki düğmeler, gerçekten de çok hoş duruyor.

Siz de evinizde hali hazırda bulunan siyah ceketinizin düğmelerini, farklı düğmeler ile değiştirerek,
bu eğlenceli trendi yakalayabilir, şık bir görünüm elde edebilirsiniz.


Manşetlerde bulunan düğmelerin farklı olarak kullanılması da oldukça dikkat çekici duruyor.
Öyle, değil mi? İnsan, incelemekten gözlerini alamaz.. :)


En sonda kullanılan düğmeye dikkat!
Göz formunda ve püskül havasında, aşağıya doğru uzanan boncuk veya metal detayları var.


Siyah beyaz ekose desenli ceket üzerinde yer alan,
bu örneği de oldukça iddialı olduğu için paylaşmak istedim.

Ben olsaydım; böyle bir ceket için siyah mat düğmeler ile gold çerçeveli inci düğmeler kullanırdım, sanırım. Bu düğme seçimlerini, pek başarılı bulduğumu söyleyemeyeceğim.
Düğmeler, çok sarı ve büyük oldukları için biraz göz yorucu görünüyor.


Bu stil, "extravagant" yani "abartılı"
aynı zamanda da "high fashion" yani "yüksek moda".


Asma kilit, neden bir düğme olmasındı? :)
Yine, abartılı küpeler ile dengelenmiş, çok şık ve iddialı.


Burda dergilerinden fırlamış gibi duran bu vintage model elbisede de iri ve altın rengi çerçeve detaylı,
kocaman düğmeler kullanılmış, yine. Kırmızı deri eldivenler ile kırmızı düğmeler, tamamlanmış.
Anneannenizin giysi dolabından gibi..


Bu strapless / straplez (askısız) elbisede kullanılan düğmeleri de çok beğendim.
Çok başarılı bir örnek, bence. Göz formundaki düğmeler, çok estetik görünüyor.


Bu sezon, çok moda olan fitilli triko, crop üstler de 
broş (yaka iğnesi) benzeri, abartılı düğmeler ile hareketlendirilmiş.

Yine, çok hoş bir görünüm..


Denim / jean/ kot ceketler de farklı düğme trendinden nasibini almış.
Neden olmasındı? :)

Böyle bir ceketim olsaydı; bayıla bayıla giyerdim.

Elinizde, giymekten sıkıldığınız bir kot ceketiniz var ise bu şekilde farklılaştırmayı deneyebilirsiniz.


Gömleklerde, bluzlarda da bu farklı düğme trendini görüyoruz.
Bu arada, Pinterest'te bulduğum bazı görseller, 2020-2021-2022 yıllarına ait.
Onu da belirtmek isterim. Yani, aslında, yeni "look"lar (görünümler) değil, bazıları ancak Türkiye'de bu trende, daha yeni yeni gözümüz alışıyor, bence.


Daha büyük yaş grubuna hitap edebilecek, böyle sade ve şık bir cekete de rastladım.
Düşen sonbahar yapraklarını anımsatan, bu düğmeler de oldukça zarif.


Bu insanın canını, midye dolma çektiren düğmeler de bana çok ilginç geldi, açıkçası. :)
Çok eğlenceli buldum. Yazlık, krem rengi bir keten bir cekette, çok hoş durur.

Böyle bir düğmeyi, İstanbul'da hiç görmedim, açıkçası.
Yurt dışında, böyle bir düğmeye denk gelirseniz, mutlaka satın alın, bence.
Siz kullanmasanız bile internetten,, Etsy gibi bir siteden çok rahat satabilirsiniz.
Muhtemelen, alıcısı da yine yurt dışından olacaktır. :)


Sizlere, "balık tutmayı" öğrettim. 
Biraz da "balık"ları çeşitlendireyim dedim. :)

Bu görsellerde, 
bir arada kullanıldığı takdirde, çok uyumlu ve hoş görünebilecek birçok düğme örneği bulunuyor.


Bu yukarıdaki örnekte, düğmeler değil; bileklikler bulunuyor, aslında.
Yine de paylaşmak istedim çünkü şu anda, bunlara benzeyen, incili, taşlı, çiçekli düğmeler, çok moda.
Youtube kanalımı izleyenler bilir; çokça taşlı ve incili düğmeli hırka modeli gösterdim.

Eğer, siz de farklı düğme trendini yakalamak ve giysilerinizi hareketlendirmeyi düşünüyorsanız;
aklınıza, bu düğmeleri yazın, hatta ekran görüntüsü alın.

Yenilemek istediğiniz ürünü veya ürünleri, düğme seçimi yapmaya giderken, mutlaka yanınıza alın;
düğmeleri, üzerine koyarak, nasıl duracaklarını görmüş olursunuz.


Bu yukarıdaki gibi düğmeler, hemen herkesin evindeki düğme kutusunda mevcuttur, bence.
Anneannenizden, babaannenizden kalan düğmeler var ise değerlendirmenin, tam zamanı! :)


Özellikle, Kadıköy Cuma Pazarı'nda, alt katta, "Düğme Dünyası" yazan tezgahta, bu tip düğmeler bulmanız mümkün. Düğme satan tuhafiyelerde, bu düğmelerin fiyatları, biraz yüksek olabilir ama pazarlardan, çok daha uyguna tedarik edebilirsiniz.

Kadıköy Cuma Pazarı videolarımı da yine Youtube kanalımda bulup, izleyebilirsiniz:

Fatih Çarşamba Pazarı'nda da düğmeler bulabilirsiniz, bu arada.
Kendi ceketinizi, sıfırdan kendiniz dikecek iseniz veya terziye diktirecek iseniz;
pazarlarda, çok güzel kumaşlar da bulmanız, mümkün.

Kışlık ceket için tüvit, ekose veya buklet kumaşları tercih edebilirsiniz.


Mavi, beyaz ve vizon rengi bu düğmeler de tam baharlık.
Yine keten ceketler üzerinde, çok tatlı ve şık durur.
Özellikle, krem ve vizon rengi keten kumaşlara çok yakışır.
Altına da aynı kumaştan, palazzo pantolon olursa; tadından yenmez. :)


Daha renkli karakteri olan, etnik stilleri seven kadınlar için de böyle rengarenk düğme görselleri buldum. Hepsinden istiyorum, çok güzel görünüyorlar! :)


Youtube kanalımda, Koton mağaza turumda, kalp düğmeli hırka modellerini göstermiştim.
Bu sezon, kalp düğmeler, kalp desenli kazaklar, çoraplar, çok moda.
Gerçekten, çok şirin görünüyorlar.

Özellikle, beyaz ve krem rengi hırkaların üzerine, kırmızı kalp düğmeler, çok yakışıyor, bence.

Bu farklı düğme trendini beğendiniz mi?
Yorumlarınızı alayım.. :)

Sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)