19 Ağustos 2023 Cumartesi

Karpuz Kabuğu Reçeli


Yaz aylarının en sevilen meyvelerinden biri: karpuz.
Bu yaz, o kadar karpuz tüketmişken, karpuz kabuğu reçeli yapmayı denemek istedim.
Ne zamandır aklımdaydı. Daha önce yemiştim ama hiç kendim yapmamıştım.

İnternetten, karpuz kabuğu reçeli tariflerini inceledim..

Bazılarında, çok fazla miktarda toz şeker kullanılıyordu.
Ben kendi tarifimde, daha az kullanmak istedim çünkü beyaz şeker, hiç faydalı bir şey değil, aslında.


İhtiyacım olan malzemeleri inceledim..
Karbonat kullanılan tarifler, övüle övüle bitirilememişti.. :)
Ben de karbonat ile denemeye karar verdim, bu yüzden.
İki paket karbonat kullandım.

Hoş bir aroma vermesi için bir adet çubuk tarçın kullandım.

Elinizde var ise tat vermesi için dört beş adet karanfil de kullanabilirsiniz.

Reçel kıvamını vermesi için limon tuzu paketinin içinden sadece 2-3 adet limon tuzu tanesi yeterli oldu.

Bazı tariflerde, reçele renk vermesi, doğal gıda boyası / lohusa şekeri vs. eklenmişti 
ama ben tercih etmedim. Biraz toz tarçın kullandım, sadece.

Özetleyecek olursak;

-MALZEMELER-

- 3 veya 4 adet karpuz kabuğu
- 1,5-2 su bardağı toz şeker
-2 paket karbonat
-3 veya 4 adet limon tuzu
-Toz tarçın
-Çubuk tarçın
-Karanfil
-Su
-Renklendirmek için lohusa şekeri (isteğe bağlı)

Karpuz kabuğu reçelinin nasıl yapıldığına gelelim..

Ben dört dilim karpuz kabuğu kullandım.

Karpuz kabuklarını, yukarıdaki gibi dilimlere ayırıyorsunuz..

Kırmızı olan kısımları, tamamen temizliyorsunuz..


Daha sonra, bir kesme tahtasının üzerinde, bu şekilde, daha küçük dilimlere ayırıyorsunuz..
İzlediğim bazı videolarda, meyve-sebze soyacağı ile kabukların, dışı olan, koyu yeşil bölümlerin soyulabileceği söyleniyordu ama çekirdeksiz karpuzun kabukları, o kadar sertti ki bu mümkün olmadı, maalesef.


Meyve-sebze soyacağı yerine, çok iyi kesen bir bıçak ile temizlemek, çok daha mantıklı, bana göre.


Sert yeşil kabuklarından arındırdıktan sonra, zevkinize göre, daha küçük dilimlere ayırıyorsunuz.
Ben küp küp doğramayı tercih ettim. Dilerseniz, ince uzun dilimler şeklinde veya daha da küçük küpler şeklinde de kesebilirsiniz. Bu, tamamen keyfinize kalmış..


Doğradığınız karpuz kabuklarını, derince bir kase içerisinde,
karbonat eklenmiş, suda, üzerini streç film ile kapatarak, buzdolabında, 24 saat bekletiyorsunuz.


24 saat karbonatlı suda bekletilmiş olan karpuz kabuklarını, süzgeçten geçirip, yıkıyorsunuz.


Sonra, çelik bir tencere içerisine; suyu şeker, ve tarçını kaynamaya bırakıyorsunuz.
Bu kısmı, şerbet oluyor.

Benim baktığım tariflerde,
2-3 dilim karpuz kabuğu için 2 bardak su, 3 bardak şeker yazıyordu ama bana biraz fazla geldi, o yüzden, ben biraz değiştirdim.

Ben 4 dilim karpuz kabuğu için 
2 bardak kadar su, 1,5 bardak toz şeker ve toz tarçın kaynattım.


Kaynamış şerbetin içerisine, karpuz kabuklarını da bırakıyorsunuz.
İçine, bir adet de çubuk tarçın attım.


Yaklaşık 1 saat kadar kaynatıyorsunuz.
Tencereden almaya, 5-10 dakika kala, 3-4 adet limon tuzu ekliyorsunuz.
Limon tuzunu, çok atmayın çünkü ekşi olabiliyor.
Tarçın çubuğunu da tencerenin içinden çıkardıktan sonra, soğuması için cam kavanozlara alarak, ağzı açık şekilde bekletiyorsunuz.


Ben soğuduktan sonra, buzdolabında saklamayı tercih ettim.
Buz gibi şekerleme benzeri bir tatlı oluyor.
Yemeye doyamıyorsunuz. :)

Bu arada, ben tereyağı ya da ekmek kullanmadan, direkt olarak çatal ile
canım tatlı çektikçe yedim ve hemen bitirdim. :)

Dışı; sert, içi ise yumuşak oluyor.
Gerçekten, benim için de değişik bir tat oldu.

Hem de karpuz kabuklarını değerlendirmiş oldum.

Aynı reçeli, daha sonra, karbonat-sız olarak da denedim 
ama sonra fark ettim ki karbonat ile kesinlikle, çok daha güzel oluyor.

Siz, karpuz kabuğu reçelini, hiç denediniz mi?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. En kısa zamanda bende deneyeceğim.🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karpuz seviyorsanız, karpuz kabuğu reçelini de seveceğinize eminim :)

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)