19 Ağustos 2020 Çarşamba

Şekli Bozuk Sebzeler

 

Yıllar içerisinde, markette sebze-meyve alışverişi yaparken karşılaştığım, bazı şekli bozuk sebzelerin fotoğraflarını biriktirdim. Bazıları; o kadar komik ki; bloğumda sizler ile de paylaşmak istedim.

İnternetten, bu konu ile ilgili araştırma yaparken; 

benim gibi başka kişilerin de böyle şekli bozuk sebze ve meyveler ile karşılaştıklarını gördüm.

Örneğin; ilk fotoğraftaki; tombul kadın bacağı şeklindeki havuca ve bu kalp şeklindeki bu patatese,

ben Göztepe'deki marketlerde rastlamıştım ama ta Almanya'da da kalp şeklinde patatesler olduğunu

 gördüm, internet araştırmalarım sırasında.

"Yaşam İçin Gıda" adlı sitede, 

"Şekli bozuk sebze ve meyvelere saygı" başlıklı bir yazıya denk geldim.

Nicole Klaski adlı bir kadının, çiftçiler ile ortak bir çalışma yürüterek;

süpermarket zincirleri tarafından satın alınmayacak kadar "çirkin" görünen sebze ve meyveleri alarak;

gıda atıklarıyla mücadele etmek amacıyla, merkezi; Köln olan "İYİ GIDA"yı kurduğunu öğrendim.

Yazının devamını buradan okuyabilirsiniz:

https://www.yasamicingida.com/gida/sekli-bozuk-sebze-ve-meyvelere-saygi/

Gıda atıklarıyla mücadelede, bir "savaşçı" olarak tanımlanmış, Nicole Klaski, yazıda.

Gıda atıklarıyla mücadelede, ben de bir savaşçıyım! :) İstanbul'dan sevgilerle.. :)

Gıda atıklarından, gübre üretilebileceği ile ilgili yazıları, 

Twitter'dan, bayıltana kadar, sürekli olarak paylaşıyorum, zaten; bilen, bilir. :)

Nicole Klaski'ye dönecek olursak; tuhaf şekilli sebzelerin, tarlalardan alınarak; satışa sunulduğu, ilk Alman süpermarketini açmış, kendisi. Gönüllüler aracılığı ile tarlalardan toplanan, şekli bozuk sebze ve meyveleri, adil fiyatlara, halka satışa sunuyormuş.

Böylece, onları çöpe atılmaktan kurtarmış.

Yok, ben henüz süpermarket açmak niyetinde değilim, merak etmeyin. :))

BBC'nin haberine göre ise; İtalya da şekilleri; standartlara uymayan, meyve ve sebzelerin israfını önlemek amacıyla; bir kampanya başlatmış. Kampanyanın adı "Doğası Böyle" imiş. Ülkenin önde gelen bir çevre örgütü (Legambiente) ile bir süpermarket zinciri (NaturaSi), ortak bir çalışma yürüterek; mükemmel görünmeyen sebze ve meyveleri yarı yarıya indirimli olarak satışa sunacakmış.

Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz:

https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-52991279

Darısı, ülkemizin başına diyelim..


Bu yukarıdaki, komik patlıcanı da Dalyan'da bir markette görmüştüm, bundan tam 4 yıl kadar önce. :)

Satın almadım ama fotoğrafını çekmekten de kendimi alamadım çünkü kamera şakası gibiydi. :))

Fotoğrafını çektikten sonra; sakince, yerine bıraktım. Böylece benden sonra, başka bir müşteriye daha denk gelmiştir ve onu da güldürmüştür, belki. :)

Yukarıdaki, insan yüzüne benzeyen patlıcan gibi 

daha fazla şekli bozuk, komik sebze-meyve görmek isterseniz ise; 

Haberturk sitesindeki bu galeriye bakabilirsiniz:

https://www.haberturk.com/galeri/yasam/440187-sekli-bozuk-sebzeler-insan-seklinde-sebze-yuz-seklinde-sebze-ilginc-sebzeler-sekilsiz-sebze

Peki, sizin karşınıza çıkıyor mu, böyle garip şekilli sebze ve meyveler? :)

Markette, böyle tuhaf şekilli, bir sebze veya meyve ile karşılaşsaydınız; satın alır mıydınız?

Yorumlarınızı bekliyorum sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)