16 Ağustos 2020 Pazar

Fırında Patates

Bu aralar, evde daha çok vakit geçirmeye başladığım için kendimi yemek yapmaya verdim.

Youtube'da, yemek vloglarını izliyor;

 Instagram'da gördüğüm tariflerin ekran görüntülerini, telefonuma kaydediyorum.

Hazır, yemek yapmaya sarmışken; 

unutulmaya yüz tutmuş bir atıştırmalığı, yeniden gündeme taşımaya karar verdim. :)

"Fırında patates" , nam-ı diğer; "elma dilimli patates".

"Atıştırmalık" dediğime bakmayın; kendisi, başlı başına bir öğün, bence.

Beni, oldukça tok tutuyor.

"Ben bununla doymam" derseniz; Allah gözünüzü doyursun dermişim. :))

Tabii ki, öyle bir şey demiyorum. :)

Doymayacağınızı düşünüyorsanız; yanına köfte yapabilir veya hazır köftelerden satın alabilirsiniz.

Hazır et ürünlerini, uzmanlar tavsiye etmiyor ama bekarsanız, hayatınızda hiç köfte yapmadıysanız;

gayet pratik, bir o kadar da sağlık-sız bir seçim olabilir. :))

Et yerine; fırında, "poşette tavuk" yapabilirsiniz, sulu sulu, buharda pişmiş, mmmh! :)

Vegan iseniz; artık; yanına haşlanmış sebze, salata gibi bir şeyler eşlik edebilir.

Neyse, konumuza dönelim..

"Fırında patates" için ihtiyacınız olan malzemeler:

-Bir adet büyükçe, "olgun" patates 

(yeşil kalmış kısımları olmasın, toprak-çamur içinde olmasın çünkü kabuklarıyla pişecek)

-Pişirme kağıdı (Kağıdı yemek yok ama tamam mı? :) İtiraf edin; herkes, hayatının bir döneminde, sandviç, döner vs. yerken; yanlışlıkla kağıdı ısırıp, küçük bir parçasını yemiştir :))

-Sumak

-Kekik

-Nane (Nane nanee, nane nanee / Ajdar)

-Karabiber (Karabiberiim / Serdar Ortaç)

-Tuz (Ben deniz tuzu kullanmayı tercih ettim ama evde, hangi tuz varsa; onu kullanın artık masraf çıkarmayın, başımıza. :))

-Zeytinyağı (Zeytinyağı yoksa; ayçiçek yağı da olur, çok dert değil ama zeytinyağı varsa; onu kullanın çünkü daha lezzetli oluyor)

Efendim, sonra, patatesini güzelce, üzerinde hiçbir toprak vesaire kalmayacak şekilde yıkıyorsunuz.

Elma dilimi keser gibi, kabuğu ile birlikte dilimliyorsunuz.

Derince bir kabın içerisine de 1 cm kadar zeytinyağı döküyorsunuz..

Zeytinyağının içine de baharatları, ekliyorsunuz.

Eğer, kırmızı biber kullanmayı seviyorsanız; onu da listeye ekleyebilirsiniz.

Benim biraz mideme dokunduğu için pek kullanmamaya çalışıyorum.

Baharatları ve yağı, bir kaşık ile birbirine iyice karıştırıyorsunuz..

Diğer tarafta ise; mini fırın tepsinizin içerisine; pişirme kağıdını seriyorsunuz..

Pişirme kağıdı kullanmaya yeni başladım açıkçası.

Daha önce, tepsiyi, küçük bir kağıt parçası ile margarin ile yağlamak ile uğraşıyordum 

ama fark ettim ki; pişirme kağıdı, gerçekten çok pratik imiş. 

İşiniz bitince, pişirme kağıdını toplayıp; hemen çöpe atıyorsunuz, çok rahat.

Sonra, elma dilimli patatesleri, yağlı karışımızın içine sokup; önüne arkasına buluyorsunuz 

ve güzelce, pişirme kağıdınızın üzerine diziyorsunuz..

Yukarıda görmüş olduğunuz gibi ben yağı, biraz fazla kaçırmışım. :))

Siz, ayarında kullanın.

Eğer, patatesler bitmeden; karşımınız biterse; biraz daha yağ eklersiniz.

Eğer, karışımınız, artarsa; dökmeyin. Üzerine streç film çekip; buzdolabına kaldırırsınız;

iki yumurta kırıp omlet karışımı yaparsınız, daha sonra.

Hadi, bu da size, kıyağım olsun. :p

Neyse, hazırladığınız elma dilimli patatesleri, 200 derecede, mini fırında 20-25 dakika kadar pişiriyorsunuz ve sonuç:

Yumuşacık ve çok lezzetli, elma dilimli patatesleriniz oluyor.

Yanına; bira ve kırmızı şarap da çok yakışır ama kimseyi alkole teşvik etmiyorum, yanlış anlaşılmasın.

"Alkol, bütün kötülüklerin anasıdır" diye sosyal mesaj da vereyim.

"Ağzınız" ile içmenizi salık vererek; yazımı noktalayayım. :)

Afiyet olsun. :)

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)