23 Mayıs 2020 Cumartesi

Plastik Şişeden Geri Dönüştürülmüş Saksılar

Geçen gün, bloğumda, "Plastik Şişe Geri Dönüşüm: Saksı" başlıklı bir yazı yazmıştım
ve Pinterest'te bulduğum, plastik şişelerden dönüştürülmüş, saksı modellerine yer vermiştim.

Bu bağlantıyı tıklayarak; yazımı okuyabilirsiniz:


 plastik şişe geri dönüşüm saksı baykuş tavşan kedi domuz

Ben de evde biriktirdiğim,  cherry (kiraz) domatesin kabı ve Cappy Pulpy şişesinden, 
plastik saksılar ürettim ve onları da sizlerle paylaşmaya karar verdim. :)

Belirlediğiniz desenleri, plastik şişelerin üzerine çizip, 
daha sonra da makas veya maket bıçağı ile kesip, baz rengi boyayarak işe koyuluyorsunuz..

 ponpon fırça seti Artebella Trendyol sarı sünger fırça

Evde, beyaz mat boyadan çok miktarda vardı; o yüzden, hepsini ilk önce beyaza boyadım.
Ponpon fırça denilen, sarı sünger uçlu, dairesel yüzeyi olan fırçalar ile yüze pudra sürer gibi hassas dokunuşlar ile boyadım. Kapatıcı olması için şeffaf plastik yüzeylere, üç kat boya sürdüm.
Bu fırça setinden, zamanında iyi ki satın almışım. Hobi dükkanına gitmek ile uğraşamazdım. İnternetten sipariş verip, kargo bekleme derdi de olmadı.

Daha sonra, evde ne varsa artık; simli lacivert-siyah Pearly Flormar oje, pembe keçeli kalem, Medium (M) uçlu Stabilo gibi, onları kullanarak, beyaz saksılarımın üzerine çeşitli desenler çizdim.

 plastik şişe ambalaj geri dönüşüm saksı çilek

Birkaç gün önce, "bir milyoncu" diye tabir ettiğimiz, küçük "AVM"lerin birinden, bitki torfu ve çilek fidesi satın almıştım. Çileğim için baykuş ve kalp desenli bir saksıyı uygun gördüm. :)

Çileğim biraz büyüyünce, daha büyük bir saksıya almayı planlıyorum.
Şimdilik, baykuş saksısı içinde, mutlu görünüyor. :)

 kedi saksı plastik şişe geri dönüşüm beyaz

Ondan da daha önce, Youtube'da gezerken gördüğüm videolarda, 
plastik yumurta kabı içerisinde, domates filizlendirme tekniğine denk gelmiştim.
Marketten satın almış olduğum, cherry domates çekirdeklerini, süzerek,  azıcık toprak ve doğal gübreleme tekniği ile filizlendirme işlemini gerçekleştirmeyi başardım. Bundan başka bir blog yazımda, detaylı olarak bahsedeceğim. AZ SONRA!!! :)

Bu geri kalan saksıları da işte, minik domates filizlerimi dikmek için kullanacağım.
Evde domates yetiştirmek, kademe kademe olan bir işlem.Yavaş yavaş saksıları büyütmek gerekiyor. 
O yüzden, başlangıç için her boydan küçük saksıya ihtiyacınız oluyor.

Yukarıdaki plastik şişeden geri dönüştürdüğüm, sevimli suratlı, beyaz kedi saksı, şimdilik boş durumda bekliyor. "Doğal seleksiyon" sonrası, hayatta ve güçlü kalan, büyümeye devam eden, domates filizlerinden bir tanesini, fide olması için ona dikeceğim.

Kedi saksının fotoğraflarını, arkadaşlarıma gönderdim, çok beğendiler. :)

 tavşan saksı plastik şişe geri dönüşüm

Gelelim; bu tatlı tavşan saksıya.. :)

Kendisini, Flormar ojem ile resmettim. Bence, aşırı şirin oldu. :)
Tavşan canını senin.. :))
Fırça darbelerinin gözle seçilebilir olmasını, hep çok sanatsal bulmuşumdur, zaten.. :)

Bu saksılarımı, çalışırken hep görebileceğim bir yere, tam karşıma koydum, bakıp bakıp duruyorum.

 tavşan saksı ponpon kuyruk plastik geri dönüşüm

Tavşan saksıma, ponpon kuyruk bile yaptım. :)
Arkasından bakan olursa diye her ihtimali düşündüm. :))

Plastik şişeleri kesince, kenarları, tırtık tırtık oluyor.
O yüzden, mutfak çakmağı (ocak yakmak için kullanılan, uzun olan) ile kenarlarını biraz ısıtarak yumuşattım. Çakmak ile yakma işlemini yaparken, çok dikkatli olmak gerekiyor. Ateşi, plastiğe çok yaklaştırırsanız; tutuşabilir. Tutuşmasa bile, biraz rengi kararıyor.
Eğer, az bir kararma olursa; üzerinden tekrar boyayıp, rötuş yapabilirsiniz.
Böylece, göze daha güzel görünür.

 pembe domuz plastik saksı geri dönüşüm

Peki, bu koca burunlu, pembe domuza ne demeli? :)

Önce, beyaz mat boya ile boyadığım saksımın üzerine, pembe, geniş uçlu, keçeli kalem ile boyama yaptım. Kulaklarını da yine aynı meşrubat şişesinin artan kısımlarından, kalp şeklinde kestim.
Çakmakla, kenarlarından biraz yakarak, kıvrımlı bir form almasını sağladım.

Tahmin edeceğiniz üzere, burnu da Cappy Pulpy şişesinin kapağı.
Ocakta ısıttığım tornavida ile kapağa, burun delikleri açtım. :)

Daha sonra, kulaklarını ve burnunu, silikon tabancası ile saksıya yapıştırdım.

Gözlerini de yine Flormar Pearly ojem ile çizdim. Pek zor olmadı. :)

 pembe domuz saksı spiral kuyruk plastik saksı geri dönüşüm

Arkasından bakan olursa diye, ona da spiral şeklinde, bir çizgi film domuzu kuyruğu çizdim. :))
Bence, çok komik ve eğlenceli oldu.

Arkadaşlarım, domuz saksımı da çok beğendi. :)
En çok, kedi ve domuz saksı modellerim beğenildi.

Baykuş saksı için daha farklı modelleri deneyip, yine bloğuma yazarım.
Baykuşun gözlerini de kapaklardan yapmayı düşünüyorum. Böylece iri iri, komik gözleri olur.

Bir de iki gözü farklı, beyaz bir Van kedisi yapmayı planlıyorum.
Bir gözü, yeşil kapaktan; diğer gözü ise mavi kapaktan olacak. :)

 pembe domuz saksı plastik şişe geri dönüşüm

Siz, en çok hangi plastik saksı modelimi beğendiniz? :)
Kendinize, bu saksılardan yapmayı planlıyor musunuz?

Yorumlarınızı bekliyorum..

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)