12 Mart 2022 Cumartesi

Gucci ve Adidas İş Birliği!

 

"Metamorfoz: 

Biyolojide, özellikle böceklerin başkalaşım geçirip, gelişmesi için kullanılan terim".

Gucci, kozasından çıkıp, bir Adidas kelebeğine mi dönüştü, yoksa? :)

Gucci ve Adidas iş birliğinin söylentileri, ilk olarak, 2021 yılının aralık ayında, monokrom Gucci deseninin üzerine, Adidas'ın tre-foil (üç yaprak) logosunun yer aldığı bir fotoğrafın, internete düşmesiyle ortaya çıkmıştı..

Daha sonra, Adidas Originals, bu iş birliğini, resmi olarak onayladı.

Gucci'nin kreatif direktörü; Alessandro Michele'nin öncülük ettiği koleksiyonun,

her iki markanın mirasını ve yaratıcı kodlarını birleştirdiği söyleniyor.

Koleksiyondan parçalar, Milano Moda Haftası kapsamında, 

Gucci'nin Sonbahar - Kış 2022 Exquisite Gucci Defilesi'nde, görücüye çıktı.


 Gucci'nin lüks ve Adidas'ın spor stilinin bir araya gelmesini, oldukça heyecan verici buldum.

Uzun süredir, moda sektöründe, beni heyecanlandıran bir gelişme olmuyordu, açıkçası.


Markaların iş birliklerini, daha sık duymaya başladık.
Sanırım, moda sektörü de tıkanmaya; kendini tekrarlamaya başlamıştı.
O açıdan, iyi oldu.


Bence, ortaya, ilginç tasarımlar çıkıyor.

Adidas üç şerit detaylı, taba rengi, bu deri çizmelere, aşık oldum, resmen!


Adidas'ın üç şeritli şapkaları ile Gucci'nin klasik ekose desenleri ve lüks kürkleri, bir arada.


Adidas'ın spor çizgileriyle birlikte, 
klasik takımların, eldivenlerin, eşarpların yer aldığı konseptten,
"retro-esque" olarak bahsediliyor. 

Türkçe'de de "retroesk" olarak kullanılıyor; biz ona kısaca, "retro" diyelim..

Yani, vintage göndermesi olan. "Vintage" kelimesi de "en az 20 yıllık" demek.
Fransızca'daki "vingt ans" yani "yirmi yıl"dan gelmektedir.

Eskilere göndermesi olan, yeni tasarlanmış ürünlerden ise; "retro" olarak bahsedilir.

Örnek verecek olursam; anneannenizin gençliğinden kalma bir gömlek, "vintage"dır.
Bugün, anneannenizin gençliğinden kalma gibi görünen bir gömlek üretilirse; "retro"dur.

Bu konuya da açıklık getirdim, sonunda. :)


Bu koleksiyonda da 70'li yılların şaşaasına göndermeler olduğu söyleniliyor.


Guccididas olarak, marka isimleri birleştirilmiş olarak anılıyor, bile.


Gucci'nin 2021 yılında, Balenciaga markası ile olan iş birliğinden ise;
"Gucciaga" olarak bahsedilmişti.


Adidas'ın çok sevdiğim, üç yapraktan oluşan logosunun altında, 
Gucci yazması, oldukça ilginç duruyor.

Benim zevkime hitap eden bir renk birlikteliği olmasa da dikkat çekici olduğu, bir gerçek.


Çok kimlikli olma durumu, Gucci'nin tasarımlarına da yansımış görünüyor.
İş insanı olma, Afro-Amerikan olma gibi etnisite, sporcu kimliği, global kimlik..


Erkekler için üretilmiş, bol paçalı, ceket pantolon takımlarını, çok şık buldum.
Üç çizgili, Adidas kasket ve spor ayakkabılar ile smart-casual diye tabir edilen, günlük ve şık bir stil yakalanmış oluyor.

Sarı-siyah ekose desenli kumaşları, renk uyumu açısından, çok beğendiğimi söyleyemeyeceğim ama
bu kombindeki en dikkat çekici unsur, kesinlikle bu palto.


Erkeklerin, feminen (kadınsı) olarak kabul edilen, floral (çiçek desenli kumaşları) tercih etmesini ise
çok seviyorum. Bence, her erkeğin için de bir kadın; her kadının içinde de bir erkek vardır.

Maskülen (erkeksi) çizgili takım ile feminen (kadınsı) çiçek desenli pardösü, 
bir arada, çok hoş görünüyor.


Geldik, en sevdiğim kombinlerden birine..
Kahverengi, kadife fitilli bu ceket pantolon takıma bayıldım..

Adidas tre-foil logolu, Gucci yazılı, bu saç bandı da tam bir 70'ler göndermesi.

Paçalar da çok sevdiğim bir bollukta.

Gözlük ve Gucci omuz çantası da kombine, çok hava katmış.
Yeah, cool! :)


Yüksek bel, siyah deri etek ve altına, siyah dantel çoraplar; çok sevdiğim bir birliktelik.

Korsaj ve manşet bölümünde yer alan, 
kırmızı renk de üç beyaz şeritli, mavi Adidas ressam bere ile dengelenmiş.

Gerçek kürk olduğunu tahmin ettiğim, bu lüks Gucci detayı, beni biraz üzse de 
koleksiyona çok uygun bir parça gibi görünüyor.


Erkeklerin, dantel veya transparan üstler giymesinin, çok havalı olduğunu düşünüyorum.

Kesik parmaklı eldivenlerin üzerinde, yine Adidas üç yaprak logosu bulunuyor.

Gucci yazılı, çanta askısına sahip olan, bu dev el çantasının boyutuna bayıldım, kesinlikle!
Kollarım çok uzun olduğu için ben bu boy el çantası kullanamıyorum; yere değiyor, maalesef. :))


Bu eldivenleri, yakından da görün istedim.

Çantadaki 2 büyük G harfinden oluşan, Gucci logosuna 
büyüklü, küçüklü, kuş gözü, metal detaylara dikkat.


Siyah asimetrik, transparan detaylı, Adidas trefoil logolu, Gucci yazılı üst ile kombin yapılmış,
çok klasik bir takım elbiseymiş gibi görünen bu look (görünüm), pantolonun yan bölümlerinde yer alan,
Adidas'ın üç çizgili şeritleri ile hareketlendirilmiş.


Altın rengi düğme detaylı, ipek kadife olduğunu tahmin ettiğim bu kruvaze ceket,
çizgili, bol paçalı bir pantolon, punk stilde, bir çivili (troklu) kolye ve ressam bere ile kombin yapılmış.


Bu kombin bana, İtalyan rock grubu; Maneskin'in solisti; Damiano David'i hatırlattı.
Bu defiledeki, erkek koleksiyonunda yer alan, dantel, transparan üstler, bol paçalı pantolonlar,
ona çok yakışırdı, bence. Zaten, Gucci, yeni reklam yüzü olarak, Maneskin grubunu seçmiş.
Bir sonraki yazımda, bahsedeceğim.

Gucci'nin kreatif direktörüne, buradan sesleniyorum;
Damiano David gibi Gucci'nin bu defilesine, mükemmel bir manken olabilecek olan Damiano'ya,
neden teklif götürmediniz, o zaman? :)


Kadınlara da takım elbise çok yakışıyor, bence.
Gucci, desenli, uzun kruvaze ceketler ve bol paçalı pantolonlar ile yine, 70'lere, göz kırpıyor, burada.
Adidas'ın üç beyaz şeritli, siyah beresi ile kombin yapılmış.


Çizgili takımlarda kullanılan, altın rengi, parlak detaylar, Gucci'nin lüks çizgisine işaret ederken,
Adidas bere ve spor ayakkabı ile ters köşeye yatırılıyor.


Siyah file ve ten üzerine takılmış, siyah deri kravat denilince, aklıma yine Damiano geldi.. :)


Damiano demek; siyah file, dantel, transparan, korse vs. demek. :)


Şu detaylara bakar mısınız?

Çizgili, bol paça, kadife pantolon altına;
yılan derisi Gucci deseni üzerine, yeşil çizgili, Adidas spor ayakkabı..


Bazı kombinler, oldukça "normcore" görünüyor.
Yani; böyle çok düşünmeden, özenilmeden, rastgele parçalar seçmiş, belirli bir stile ya da alışılagelmiş moda kurallarına, uymaya çalışmayan bir görüntü. Modayı hiçe sayan, rahatlığı ön planda tutan da diyebiliriz.

Örneğin, bu etnik desen ve renklere sahip alt ile evde oturuyorsunuz..
Sonra, arkadaşınız aradı, bir kahve içelim mi diye.
Kolayda, ekose ceketiniz, Adidas ayakkabı ve bereniz var.
Üzerinize geçirip, dakikalar içerisinde, evden çıkmışsınız gibi.


Detaylara, bir de yakından bakalım..

Şu, dev Gucci çantalara, gerçekten aşık oldum.


Adidas çizgileri ile parlak deri bir topuklu muu?
Bilemedim.. Belki, biraz gözümün alışması gerekli.

Pantolonda, at nalı desenleri mi kullanılmış; yoksa, bana mı öyle geldi, acaba?


Burada, renkler, biraz daha uyumlu tercih edilmiş.
Fıstık yeşili ve mor tonlarını, bir arada ben de çok severim.


Paltodaki "G" harflerine dikkat..

Bu tarzı sevdim.


Yeşilin bu tonunu, pek kullanmayı tercih etmesem de çok dikkat çekici olduğu, bir gerçek.
Bu dünyada, lame, parlak pantolon giyecek kadar cesareti olan çok az erkek vardır diye düşünüyorum
ama neden olmasındı? "Future is coming" yani "Gelecek, geliyor".

Yeşil pardösüdeki, Adidas beyaz, üç şerit detayına dikkat.


Cem Yılmaz'ın da bir cips reklamı filminde dediği gibi; "Kımıl kımıl, böyle janjanlı".. :)
Bu tip kumaşlar, bana hep cips paketlerinin içini anımsatıyor.
Göz kamaştıran bir parlaklık.


"Now, you're talking" yani işte, "Şimdi konuşmaya başladın", Gucci. :)

Gucci yazılı, trefoil logolu, üç şeritli, Adidas'ın spor tarzıyla harmanlanmış, bu takımı, çok beğendim.
Bunun farklı renklerinden 10 tane istiyorum! :p


Şu kumaş deseninin güzelliğine bakar mısınız, peki?

Gucci'nin klasik monokrom yani tek renk deseninin bazı yerlerinde, 
Gucci logosu yerine; Adidas'ın üç yaprak logosu yer alıyor, nefis.. 
En çok bu detayı beğendim, bu koleksiyonda.

Altında ise; bir topuğunda Gucci logosu, diğer topuğunda ise Adidas logosu olan ayakkabıları görüyoruz.. Tabii ki, yine, yan bölümlerinde, Adidas'ın üç şerit detayına yer verilmiş.


Suni kürk detayları, hoş görünüyor.
Kalın tokalı kemerlerden emin değilim..

Bu pantolonlar, ikonik olur, ben size söyleyeyim.


Bu renge bayılıyorum; adı, "yağ yeşili", bence.
Ancak, renk algısı, kişiden kişiye çok fark ettiği için 
bu renge, fıstık yeşili veya limon sarısı diyen de çıkacaktır.

Bu yandan düğmeli, kruvaze ceketli takım da efsane. Burada, punk kolye detayına dikkat.

Çok klasik görünebilecek bir takım, spor ayakkabılar ile günümüze uygun hale getirilmiş.

Bu saç aksesuarı da gözlük de mükemmel uyum sağlamış.


Cesur kadınları, böyle alalım..

Kürk, siyah dantel jartiyer çorapları ile kombin yapılmış, saks mavisi çizmeler, oldukça iddialı!

Siyah ressam bere ve dantel bodysuit ile tamamlanmış.


Adidas'ın üç şerit detayının yer aldığı, bu çizmelere da aşık oldum.

Bu mavi, pek benim rengim değil ama taba rengi olana taptım, resmen.

Hemen en az üç renk istiyorum, lütfen, paket olsun! :))


Ah, işte bu!
Çok iyi değilse, nedir? :)
Şu karizmaya bakar mısınız?


Detaylar, tam bu koleksiyonun özeti gibi.


Yakından incelediğiniz zaman, 
bazı noktalarda, Gucci logosunun yerine; Adidas logosunun gizlendiği, monokrom deseni görebilirsiniz.

Katlamalı, duble paça detayı da harika.

Sokak modası ile Gucci'nin sofistike stili ancak bu kadar kusursuz bir şekilde birleştirilebilirdi.


Siyah ten rengine sahip olanlar, ne giyse yakışmıyor mu? Bu, haksızlık.. :)
Bana bu mavi tonu, hiç yakışmıyor, nedense.

Kombin, çok başarılı.

Çantanın rengi, çok mu sert kaçmış diye düşündüm bir an ama sonra, 
mankenin ten rengine uyum sağladığını fark ettim.

Çantanın sapı ise ayakkabının soft (yumuşak) tonuna, göz kırpıyor.


Bu koyu mavi takımda yine çok başarılı.
Ben süveter yerine, beyaz tişört veya balıkçı yaka triko ile tercih ederdim, sanırım.
Daha sağlam bir selam olurdu, 70'lere.


Erkek giyimde ise balon kol detaylarına çok rastlamıyoruz.
Boks antrenmanından çıkmış, genç, şık bir boksör gibi göründü, gözüme.

Kesik parmaklı, Adidas logolu eldivenler, çok tarz.

Çanta, çok şık.


Bu beyaz kolluklar, çok ama çok farklı duruyor.

Bu kollukları, 70'li yıllarda, Amerikan borsacılar veya bankacılar mı takıyordu?


Beyaz deri kollukları, kaynakçılar takıyormuş:


Sağlıkçılar da  naylon beyaz kolluk takıyor:


Tesettür giyimde de beyaz kolluk kullanılıyormuş:



Yoksaa, basketbolcuların taktığı, beyaz kollukların, Gucci'nin lüks bir bir stilizesi mi?

Bu konu hakkında bilgisi olan, beni aydınlatsın. :)


Biz, duble paçalara geri dönelim..

Bu ayakkabıları göre göre, gözüm alışacak gibi hissediyorum.


Asimetrik kesim, bu ceket de koleksiyonun göze çarpan parçalarından biri.


Bu takımı da çok klas buldum.
Aykırı şapkalı styling ile hipsterları yakaladığını tahmin ediyorum.


Şu detayların muhteşemliğine bakar mısınız?

Manşet bölümünde, Gucci Metamorfosi kumaş etiketi var.
Cepte, Adidas trefoil logosu, altında Gucci yazısı..
Dore (altın rengi) klasik gibi görünen, ceket düğmelerinin üzerinde, 
yine Adidas trefoil logosu yer alıyor.

Çok iyi!


Daha fütüristik bir havası olduğunu düşündüğüm, 
bu korse havası verilmiş, büstiyerli, parlak, lateks kombinler,
koleksiyonun farklı parçalarından.

Siyah dantel, kısa çoraplar ve sivri burun ayakkabılar ile styling yapılmış.


Yüzücü bonelerini veya hokey başlıklarını hatırlatan, 
bu Adidas logolu, Gucci yazılı, kırmızı triko bere, 
koleksiyonun avantgarde aksesuarları arasında, göze çarpıyor.


Derin V yakalı, beyaz yaka ve manşet detaylı, kırmızı, maksi, spor şık elbise de oldukça, dikkat çekici.
Sarı-yeşil eldivenler ile styling yapılmış.
Büyükçe eldivenler, hokey eldivenlerine gönderme olabilir.
Bilemeyiz, garantisi yok. :)


Baklava desenli, ajurlu, delikli örgü, crop üst ve pantolondan oluşan, bu siyah-beyaz takım,
koleksiyonun "ayrıksı" tasarımları arasında yer alıyor.

Yine, hokey başlığı gibi görünen, yünlü bir başlık ve kırmızı çanta ile styling yapılmış.


Sona doğru yaklaşırken,
bu korsaj bölümü; Adidas logolu, karpuz kollu, uzun manşetli, vintage görünümlü elbise,
bana Virginia Woolf'u düşündürdü, nedense.

Böyle bir nostaljik, depresif havası var, sanki.

Koleksiyonun bütünlüğünden biraz uzak bulsam da bu elbiseyi, oldukça beğendim.

Siyah deri eldivenli styling ile de ters köşe yapılmış.


Burada bakmamız gereken, ilgi çekici detay;
 baklava desenli paltonun deseninin arasında yer alan, at başları.

Bu kombine bakınca, yine Damiano'yu gördüm, sanki. Aklım fikrim, onda, galiba. :)


Beyaz havuz yaka tişört ve siyah deri pantolon, tam da onun tarzı, bence.


Siyah deri detaylı, haki yeşil, oversize bu parka ve bol paçalı, yüksek belli şort,
koleksiyonun sade parçalarından.

Kırmızı süveter ile renk katılmış.

Bu saç bantları ve Gucci çantalar, zaten, çok başarılı.
Tekrar tekrar söylememe gerek yok, sanırım.

Erkekler, daha çok çizme giymeli, bence, bu arada.
Siyah, diz altı, deri çizmeler, çok şık duruyor.


Bu Adidas çizgili, kırmızı takım da iyi duruyor, kesinlikle.
Burada, kemer ve gözlük seçimi, pek beğenmedim, açıkçası.
Kırmızı-siyah kombinlere de çok bayıldığımı söyleyemeyeceğim; biraz sıradan ve sıkıcı duruyor, bence. Beyaz tişört ve ayakkabı ile çok daha doğru bir styling olurdu diye düşünüyorum.


Defilenin kapanışı, siyah uzun tül duvak havası verilmiş, avantgarde bir siyah gelinlik ile yapıldı.
bir kaynakta, burada sağlıkçılara bir gönderme yapıldığından bahsedilmiş ancak ben öyle bir unsur bulamadım.

Siyah kadife, maksi etek, göz okşayıcı. benim olsun, isterdim, şahsen.

Siyah dantel eldivenler de tam benim tarzım.
Mağazamda satıyorum zaten, yıllardır, bilen bilir..

Defilenin tamamını izlemek isterseniz:


Favori parçanız hangisi?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen


KAYNAKLAR:

  • Cumhuriyet, https://www.cumhuriyet.com.tr/galeri/sonbahar-2022-icin-dunyayi-sarsan-exquisite-gucci-isbirligi-1914424?utm_medium=En%20Cok%20Okunanlar%20Widget&utm_source=Cumhuriyet&utm_campaign=En%20Cok%20Okunanlar%20Widget
  • GQ  Türkiye, https://gq.com.tr/stil/gucci-adidas-guccididas-ile-tanisin
  • Pazarlamasyon, https://www.pazarlamasyon.com/adidas-ve-gucci-den-eglenceli-isbirligi
  • Modern Notoriety, https://www.modern-notoriety.com/adidas-gucci-2022-collection-release-date/
  • Hypebae, https://hypebae.com/2022/2/gucci-adidas-collaboration-gazelle-boots-first-look

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)