15 Mart 2022 Salı

Terkos Pasajı, 14 Mart 2022 İstiklal Caddesi Beyoğlu Taksim - Alışveriş

Merhabalar,

Bu aralar, çok çalışkanım ve bloğuma sürekli yeni yazı ekliyorum, gördüğünüz gibi. :)

Bugün, yağmur çamur demedim; Beyoğlu'nda, İstiklal Caddesi'nin Terkoz Çıkmazı'nda yer alan,
Terkos Pasajı'na gittim, hem Youtube kanalım için video hem de bloğum için bol bol fotoğraf çektim.


-Neon yeşil, OFF-WHITE yağmurluk ve bel çantası-
(İçeride, giriş karında, dipteki mağazada)

Çok uzun süredir, Terkos Pasajı'na uğramıyordum, açıkçası.
Pasajın üstü açık olan bölümü, yanındaki binanın inşaat halinde olması nedeniyle, çok küçülmüş;
dar bir koridor haline gelmiş; iki kişinin yan yana geçmesi bile çok zor oluyor, yani anlayacağınız.


-Mor eşofman altı-
(Hemen pasajın sokağından girince, ilk gördüğünüz mağazada,
50 TL'lik tezgahta)

Bugün da bir ara, kar yağdı, daha sonra yağmura döndü.
Tentelerin üzerinden su damlıyordu, hava da oldukça soğuktu.
Ondan dolayı, pasajın eski kalabalığı da yoktu ama yine de her türlü şarta rağmen, müşteri vardı.


-Kapüşonlu, kapaklı cepli, VLTN yani; Valentino, sarı yağmurluk / rüzgarlık-

Çekim yapmakta, oldukça zorladım 
çünkü maske takıyordum, biraz kardan ıslanmıştım ve üşüyordum, açıkçası. 


-Adidas tre-foil logou, turuncu sweatshirt-
(İçeride, iki farklı kapıdan girişi olan dükkanda)

Videoda, yine, bazı yerlerde, sesim çıkmamış zaten, üşümekten. :)


-Yanık turuncu rengi, ayı silüetli, North Face kapüşonlu üst (hoodie)-
(Yine, iki kapısı olan dükkanda)

Şu eskiyen, iPhone 5 telefonum ile de çekim yapmak, gerçekten zor olmaya başladı.
Sürekli olarak, saklama alanı doluyor, zaten.
Parayı bayılıp, bir iPhone 12 Mini alacağım, galiba, en sonunda.


Adidas, üç çizgi logolu, kanguru cepli, açık pembe, uzun kollu, kapüşonlu üst.


-Nike logolu, kırık beyaz, kanguru cepli, kapüşonlu üst (hoodie)-
(Yine, aynı dükkanda)

Belki de Youtube için profesyonel bir kamera alırım, bilemiyorum.
Youtube için video çekmeyi sevdim, ben. :)


-Göz desenli, tunik sweatshirt-
(İçeride, giriş kattaki dükkanlardan birinde)

Bazı esnaf, marka ürünler sattıkları için çekim yapılmasına, pek sıcak bakmıyor
çünkü çok mahkemelik olan varmış, aralarında. O yüzden, o tezgahları çekmedim.


Mickey Mouse desenli, inci boncuk süslemeli, sütlü kahve rengi, geniş yaka, ince sweatshirt.
Mickey Mouse, pek benim tarzım değil ama sevenleri var, biliyorum.
O yüzden paylaşıyorum. Sweatshirtün rengi ise tatlı, sevdim.


Yine, aynı mağazada, parlak taş aplikeli, taçlı, kırmızı, güzel bir sweatshirt vardı.
Hızlı fotoğraf çektiğim için biraz flu (bulanık) çıkmış, kusura bakmayın ama fikir verir, bence. :)


Chicago Bulls Lavine 8 yazılı, bisiklet yaka, kısa kollu, kırmızı tişört.


NBA etiketi var, gördüğünüz gibi. XS beden.

Hemen sokağın girişinde, 50 TL'lik tezgahtan.

Basketbol ile ilgilenenlere duyurulur..


Aynı tezgahta, yılanlı bir siyah sweatshirt buldum, yine, 50 TL.


Bunun markasını tanımıyorum. Tanıyan varsa, yazsın.

Işık ne kadar fark ediyor, yalnız. Bir önceli fotoğrafta, simsiyah çıkan sweatshirt, burada grimsi çıkmış.


Bu siyah kapüşonlunun etiketinde ve göğüs bölümünde ise Closure yazıyordu.
Böyle bir marka varsa; ben tanımıyorum, arkadaşlar.


Yine, orada, böyle ipli, mini bir siyah şort buldum.
Bu şortu beğendim, arkadaşlar. Kumaşı güzel, pamuklu.
Tek kalmıştı, sanırım. Hem de 38 bedendi yani benim bedenim ama 50 TL fazla geldi, bana.
20 TL falan olsa, düşünebilirdim. Bana da çok yakışırdı. :) Yazın, evde, böyle şortları çokça giyiyorum.


Profilden, geometrik, çizgisel, kuru kafa desenli, beyaz baskılı, bu siyah kapüşonlu üstü de beğendim, aslında. Erkekler, bizim için bir şey paylaşmıyorsun diyordu. Buyurunuz.. :)


"NEW YORK, you are always on my mind" yazılı, siyah kapüşonlu üst.

New York, hep aklında olan varsa, satın alabilir. :)


Böyle batik üstler de bulabilirsiniz, aynı tezgahta.


Batik ürünleri, her yerde, çok gördüğümüz için ben biraz sıkılmaya başladım, açıkçası.


Etiketinde, NEW girl ORDER yazıyordu.


MAN yazılı bu markayı da bilmiyorum. Mango Man değildir, sanırım? :)


Bu markayı tanıyan varsa; yorumlara yazsın. :)


Böyle, yine, üzerinde MAN yazan, 
bisiklet yaka, kapitone dikişli, cepli, anorak bir kolsuz üste denk geldim. İlginç bir parça.


Arka ortasında da MAN MAN MAN MAN MAN.. yazıyor.. :))


Beyaz ipli, şerit bölümü, parçalı, bir eşofman altı da gördüm.
Güzel bir parçaydı, pamukluydu.
Alınabilir.


Lastik bölümü, ipleri ve yan şeritleri, siyah olan, beyaz bir eşofman altı buldum.


Şerit bölümün üzerindeki, altın rengi, yaldız baskı, farklı duruyordu.


Böyle renk bloklu bir kapüşonlu üst de yine aynı tezgahta yer alıyordu.
Bana, biraz fazla parçalı, göz yorucu geldi, açıkçası.


Stockholm sendromu yaşayanlar, buraya.. : p

Şaka bir yana, Stockholm'u sevenler, gidip, alabilir.


Bu gr kapüşonlu üstün üzerinde, "ALWAYS PERFECT" yazıyor.
Yaa, teşekkür ederim. :)


Mickey Mouse seven kızlar için bu eşofman altını, buraya bırakıyorum. :)


Bu mor kapüşonlu, kanguru cepli üst, tam benim tarzım, sevdim.


Bu "burnt orange" yani "yanık turuncu" tonunu, seviyorum.
Normalde, turuncu renkten pek hoşlanmam, nedense.


Böyle, ölgün renkli eşofman altları da yine bu 50 TL'lik tezgahta bolca bulunuyordu.


Bu renkler, ölmüş ama gömenleri yok. :)


Bu sütlü kahve tonu eşofman altı, nispeten daha iyi.


RESERVED marka, XL beden.


Eriyen Dünya baskılı, kapüşonlu üst.


Kapüşon bölümünün kenarında, "FUTURE IS NOW" yazıyor.
Acaba, burada, gelecekte, etkisini daha da hissettirmeye başlayacak olan "küresel ısınma"ya, 
bir gönderme mi var? Dünya, o yüzden mi eriyor, acaba?


Degrade renk geçişli, mavi kapüşonludan tek adet vardı.
Bir an, yağmurdan ıslanmış, zannettim ama dokundum ve ışığa tuttum; orijinal rengi böyle. :)


Marka adını okuyamadım. Okuyabilen varsa; yorumlara yazsın. :)


BALENCIAGA PARIS yazılı, bisiklet yaka bu sweatshirte, eskitme görünümü verilmiş, sanırım.
Rengi, biraz solgun görünüyordu.



"Pink Panther" yani "Pembe Panter" başı nakışlı, kapüşonlu, bu kolsuz üstü, çok beğendim.


Şunun tipinin tatlılığına bakın..
Pembe kafanı yerler, senin. :)


Bu eşofman altındaki karakteri tanımıyorum ama bana biraz ürkütücü geldi.
Yine de farklı olduğunu düşünerek, satın almak isteyen çıkabilir diye paylaşıyorum.

Z kuşağı, bunu beğendi..


Burada da altın varak sevenler için beyaz yan şeritlerinde bile altın rengi detaylar bulunan,
siyah bir tayt pantolon yer alıyor. Araplar da sever diye tahmin ediyorum. :)


Siyah beyaz leopar desenli şeritleri olan başka bir tayt modeli.


Gianni Kavanagh diye bir maka adı yazıyor, lastik bölümünde. Hayatımda, ilk kez duydum.
Bunlar ipli ama tayt pantolon tarzıydı.


Böyle, lacivert beyaz, enine çizgili etekler vardı ama çok büyük bedendi. 
XL gibiydi diye hatırlıyorum.

Onun yanında, soldaki ilk dükkanda, aşağıdaki triko pantolonlar yer alıyor.


Bu triko pantolonlarda, görebildiğim kadarıyla, bej ve siyah rengi vardı.
Tok, güzel bir dokusu vardı. İç gösteren triko pantolonlardan değildi.


Şöyle, bazı "eşek"leri de fiyat açısından fikir vermesi adına, genel olarak çektim.


Şu kirazlı hırkalardan da bö geldi, artık. Her pazarda var. :)


Nike logolu, kapüşonlu, ince yağmurluk / rüzgarlık, oldukça kaliteli görünüyordu.
Fiyatını sormayı unuttum, maalesef.


Aynı tezgahta, bir suni deri ceket vardı.
Aslında, model olarak, tam sevdiğim gibi fermuarları, kemeri vs. ama derisi, biraz sert geldi.
Yağmur geçirmez, büyük ihtimalle. O açıdan iyi.
Boyu, biraz kısa. Ben belimi kapatmasını tercih ederdim, şahsen.


Anorak yelek ve mont arayanlar, Terkos Pasajı'nda, çokça modele rastlayabilir.


Bu halk arasında, şişme yelek / pofuduk yelek / pufidik yelek / puf yelek gibi
isimler ile anılan anorak yeleklerin de crop yani kısa kesilmiş boylarını da yaptılar, bu sezon.

Bana, biraz mantıksız geliyor açıkçası çünkü böyle şeyleri, ısıtsın diye giyiyoruz zaten.
Neden belimin açıkta kalmasını isteyeyim ki? Böbrek hastası mı olayım, hıı? :)

Şaka bir yana, bu crop yelekler, tarz duruyor.
Genç kızlar, alsın, giysin. :)


Pasajın içindeki bir mağazada, hayatımda gördüğüm,
en büyük beden anorak montlara / kabanlara denk geldim.


Büyük beden iseniz ve renkli anorak montlar arıyorsanız; Terkos Pasajı'na mutlaka uğrayın.


Crop yeleklerden, bir kuple.
Bu pembe model, diğerlerinden de kısa. :)


Pasajı, iyice gezip, dolaşınca; farklı parçalara rastlamak mümkün.


İndirimde, 80 TL'ye, böyle ütü izli bir kumaş pantolon var, örneğin. İşe, ofise giderken, giyilebilir.

Hemen yanında da paçası lastikli, eşofman altlarından bulunuyor. Onlar da 80 TL'dir, muhtemelen.


İndirimde, 50 TL'ye, böyle mini şortlu takımlar vardı.


30 TL'ye, 50 TL'ye ürünler bulmak mümkün, gördüğünüz gibi.


Taşlı, tuşlu, işlemeli, uzun, tunik, renk renk gömlekler..
Önleri kısa, arkaları ise uzun.


Tesettür giyimi tercih edenler, bu modellerden gönül rahatlığıyla alabilirler.
Zira, her yerinizi kapatacak kadar uzunlar. Taş işlemeleri de oldukça şık.

Gömlek elbise olarak giymeyi tercih edenler de olabilir. 
Tayt, opak çorap veya dar jeanlerin üzerine olur, bence.


Beyaz, hardal ve safran sarısı, bordo, taba rengi, lila, eflatun, mavi gibi çokça renk seçeneği bulunuyor.


Nirvana seven kaldı mı bilmiyorum ama iki kapısı olan dükkanın girişinde,
bu tişörtü bulabilirsiniz.

Onun sağındaki, batik desenli, camel (devetüyü) kapüşonlu da fena görünmüyor.


Böyle, siklamen moru veya fuşya diyelim, 
bilmem ne FOREVER yazılı, vahşi panter baskılı, lekeli, bir sweatshirt arıyorsanız;
doğru yerdesiniz. :)


Bu da timsah baskılı, yaka, kol ve etek lastiği beyaz olan, saks mavi bir takım. 
Bu karakter, ünlü mü bilmiyorum. Adı, F ile başlıyor, sanırım. Üstünü, kolej montu gibi tasarlamışlar.


Çeşit çeşit, düz ve kapitone montlar..


Fendi'nin meşhur sarı gözleri, biraz demode oldu ama yine de beğeniyorsanız; ondan bile var.


Böyle, kolları katlamalı, içeriden çıtçıt düğmeli, 
rüzgarlık / yağmurluk tipi ürünlere, bu sezon, çokça rastladım.
Zebra desenlisi bile var. Sade isteyenler için krem rengi de mevcut.


Baklava desenli, rengarenk, uzun hırka, aradan dikkat çekiyor.


Teddy denilen, muflon kumaştan üretilmiş, uzun paltolar var.
Renkler, koyu kırmızı / bordo ve yeşil.


İçerideki mağazalardan birinde, her zaman böyle hazır kombinler olur.


Kolyesiyle, broşuyla her zaman hazır "look"lar (görünümler) sunan bir mağaza, burası, yıllardır.
Kombin yapmakta zorlananlar için ideal.


Renkler, canlı ve güzel. Boyfriend tarzı, bol kesim gömlekleri, çok beğeniyorum, ben de.


Bu taşlı işlemeli, reglan kol, kot gömlek cekete, bayıldım.
İçine, beyaz renk tercih edilmesi, çok başarılı bir görünüm ortaya çıkarmış.


Bu korse gibi saran büstiyerler de oldukça havalı görünüyor.

Benim her daim bir ayva göbeğim olduğu için böyle modellerden giyemiyorum, maalesef. :))

Yakışana çok yakışıyor ama. 
En çok kime yakışıyor diye soracak olursanız; düze yakın göğüslü ve karınlı kızlara yakışıyor. 

Benim göğüslerim, bu modellerin içinde sıkışıyor ve basılıyor; yani, ortaya iyi bir görüntü çıkmıyor. 
O yüzden, benim gibi büyük göğüslü ve hafif göbekli kadınların uzak durması gereken modellerden.


Belden bağlamalı, damla şeklinde taş işlemeli, bu beyaz gömlek de beğendiğim modeller arasında.


Sırt bölümü, ışıltılı taşlar ile işlenmiş, bu krem rengi takım, tam da bir ilkbahar yaz akşamı, giy-çık. :)


Lüks marka tutkunları için Gucci, Chanel, Versace, Dior marka, replika gömlekler de bulunabilir, 
bu pasajda. Beğendim mi? Meh..


İndirimde, 50 TL'ye, böyle ceketler, pantolonlar, yırtık jeanler varmış..


Yazın giymek için yırtık jean / denim etek arıyorsanız; burada bulabilirsiniz.

Kışın da altına, opak çorap ile giyebilirsiniz. 

Üzerine, oversize (iki benden büyük gibi duran) sweatshirt veya kazaklar ile hoş durur.


Gelelim; Kanken çantalara.. Bu sefer, fiyat sordum ama unuttum. :/
Sırt çantası gibi büyük olanlar, 180-190 TL gibi bir şeydi.


Bu ince uzun el çantası boyutunda olanlara ise 110 TL dedi, gerçekten inanamadım!


Bu ince ve küçük olan modellerini, ilk kez, burada gördüm. 
Kesinlikle güzel ama bu fiyat, çok pahalı, bence.


Renkleri, içimi açtı. Kaliteli de görünüyorlar.


Bu katlamalı berelerin çok seveni var, biliyorum. :)
Pasajda, Columbia ve The North Face etiketli olan modellerini bulabilirsiniz.
Erkekler de kadınlar da kullanabilir yani unisex.


Şimdi, Kadıköy Salı Pazarı'ndan, bu yukarıdaki anorak montları, 120 TL'ye alanları üzecek bir haber veriyorum; Terkos Pasajı'nda, birebir aynısı olan montlar, 95 TL'ydi. Krem ve siyah renkleri, bedenleri de vardı. Yani, tam 25 TL zarardasınız, üzgünüm. :)

Aradaki 25 TL'ye de bir triko üst veya 5 tane çorap falan alabilirdiniz..


İçeride, dipteki mağazanın önündeki "eşek"te, pamuklu, kumaşı çok güzel olan Prada tişörtler vardı.
Erkeklerin beğeneceğini tahmin ediyorum. Gerçi, ben de giyerim. Bence, unisex. Zaten, artık, pek kadın-erkek ayrımı kalmadı, çoğu giyside.


PRADA Milano etiketli, bu bisiklet yaka, kısa kollu tişörtlere, gerçekten bayıldım.

Bu markalı tişörtler, 60 TL.


Beyazı da vardı.


Prada'nın bu uzun kırmızı etiketini beğeniyorum.


Favorim üçgen şeklinde olan Prada logosu. Bu tişörtü, çok beğendim.


Bu tişört, simsiyahtı, ışıktan böyle çıkmış.


CK yani Calvin Klein logosu desenli, bu Polo yakayı da beğenenler çıkacaktır diye tahmin ediyorum.


Givenchy tişörtüm yok demeyin, pasajdan gidip alın. :)


"Kımıl kımıl, böyle janjanlı", OFFWhite markalı yağmurluk isteyenler varsa, pasaja..


Aynı dükkana ait böyle kocaman bir yığın vardı ve bakması, çok zordu.
Bu tezgahtaki ürünler, 30 TL'ydi.


Bu pembe siyah çizgili, İspanyol paça, tayt pantolon,
bildiğiniz, likralı, penye tişört kumaşından üretilmişti.
Fazla dikkat çekici sanki. Bilemedim.. :)


Alexander Wang! 
Bu crop üste hayran kaldım; çok tarz. Böyle küçücük bir beden sahip olan varsa; koşup alsın.
30 TL'ye, böyle havalı bir parça, kaçmaz!


İçinde, mavi ve sarı renkler bulunan, siyah leopar desenli üst.
Yakası, dik yaka gibi uzun geliyordu ve çıt çıt kapamaydı. İlginç bir model.


Siyah suni gibi görünen ama yumuşak, dökümlü bir kumaşa sahip, uzunca bir çan eteğe de denk geldim. Altına, çorap çizmeler ile çok hoş olabilir.. Ten rengi, mat, sivri burun ayakkabı ile de yine çok şık durur.


Bu tezgahın yan tarafında, 20 TL'ye çocuk ürünleri vardı.
Bu sütlü kahve eşofman altı gibi yumuşacık pantolon, o tezgahtan, yetişkin ürünlerinin olduğu tarafa karışmış, sanırım.

O kadar şirin ki! :) Şu katlamalı paçalara bakın..


Bu dükkanın girişinde, boyun bölümü atkı gibi uzun gelen, bağlanabilen, geniş kollu,
 bir ekose plato yer alıyordu. Tarzını beğendim.


Üzerinde, domates ve kırmızı biber desenleri bulunan, bir bluzum yok diye üzülmeyin, artık. :)

Bu bluzu görünce, aklıma, hemen, Barış Manço'nun "Domates Biber Patlıcan" şarkısı geldi, tabii ki. :)


Aynı dükkanın, böyle, dikine, yığma ürünlerden oluşan bir çocuk ürünleri tezgahı da vardı.

Domuz baskılı, çocuk tişörtleri, çok eğlenceli görünüyor.


Domuzlu bir çizgi film var, herkesin bahsettiği ama ben daha izlemedim.


Pony seven kız çocukları için de böyle tişörtler vardı.

Bunların kalitesi çok güzeldi, yumuşaktı ve pamukluydu.

Hepsinin üzerinde, birçok karton etiketi bulunuyordu yani iyi duruyorlardı.


"You look kinda suspect" yani "Şüpheli görünüyorsun" yazılı, bu melanj gri tişört,
tam bir grafik tasarımcı çocuğu için yaratılmış gibi.


ROBLOX yazılı bu karakterleri, ben tanımıyorum ama çok iyi görünüyorlar.
Rengarenk ve canlı bir baskıya sahipti.


Harry Potter tutkunu çocuklar için Hogwarts baskılı tişörtler, harika.


Baskıları çok iyiydi. Gerçekten, çok kaliteli görünüyorlardı.
Çocuğu olan varsa, bu tişörtlerden, 20 TL'ye, koşup alsın, bence. :)



Havalı.


"WIN THE GAME / CHICAGO GAMES play" yazılı, 23 numaralı forma baskılı, bu siyah tişört de
büyüyünce, basketbolcu olacak çocuğunuz için ideal. :)

Bir de sizlerle, Youtube için hazırladığım, slideshow şeklindeki videolarımın linkini paylaşayım:

1. Bölüm:


2. Bölüm:


3. Bölüm:


Videom:


Bu sefer, pasajdan, hiçbir şey satın almadan çıktım, bu arada.
O yüzden, neler aldığıma dair bir video gelmeyecek, bu sefer.

Sizler, Terkos Pasajı'na gidiyor musunuz?
Bu yazımda, en çok hangi modelleri beğendiniz?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. Merhaba Man denilen marka Boohooman markası Boohoo markasının erkek ürünlerinin olduğu kısım, ingiliz markasıdır ve 20'li yaşlarda kaykay yapan gençler falan çok sever. Her kesime göre ürün çıkarıyor ama en çok tutan ürünleri gençlere yönelik olanlar, önünde ofcl offical yazan tüm ürünler bu markanın oluyor, pour homme yazan ürünleri mükemmel oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa, bilmiyordum.. Aydınlattığınız için teşekkür ederim. Geçen gün, başka bir Youtube kanalında, pazar videosunda da gördüm, aynı MAN markasını. Demek ki daha çok göreceğiz..

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)