30 Mart 2019 Cumartesi

Glütensiz Çaylı Kakaolu Kek

Efendiim, yine bir yemek yazısı ile karşınızdayım.
Bu bloğu, moda bloğu diye takip etmeye başladınız muhtemelen, 
kek börek tarifleri nereden çıktı diyebilirsiniz, pek tabii. :)


Bu aralar, izlediğim yemek programlarından çok etkileniyorum.
Her şeyi deneyesim geliyor. 
Dekorasyon, gezi programlarını ve vahşi hayat belgesellerini de çok severek izliyorum ama onlar, ayrı konu.


Neyse konumuza dönelim..
Konumuz; glütensiz, çaylı, kakaolu kek.


Aslında, bu tarifi, Arda Türkmen'in "Arda'nın Mutfağı" programında gördüm.


Ben de glütensiz unla yapmayı denedim. Sonuç, harika oldu.
Sizlerle de paylaşmak istedim.

Arda Türkmen, üzerine beyaz ve bitter çikolatadan ganaj da yapıp, ilave ediyor ama
ben gerek görmedim çünkü zaten yeterince tatlı oluyor.

Tadı, biraz browni gibi oluyor. Yaş bir kek ve oldukça hafif, aslında.


Bu keki ikinci kez yapıyorum.
İlk denememde; borcamı sıvı yağ ile yağlamıştım 
ve ne yazık ki bazı yerleri, tam yağlanmadığı için kekimin küçük bir kısmı yapışmış;
tabanı, biraz parçalanarak çıkmıştı.

Bu sefer, borcam kabı, margarin ile bolca yağladım. Kusursuz bir şekilde çıktı.
Giderek ustalaşıyor muyum, ne?
Bkz: megalomanlıktan ölecek var :)

Neyse, tarifi ustasından dinlemek isterseniz, ahan da burada:


Dipnot: Çayı, bardakta hazırladıktan sonra, oda sıcaklığına soğumasını bekleyip,
kek karışımına öyle ekleyin.

Sonra, "Vay efendim, benim kekim niye böyle oldu?" falan olmasın. :)

Yanına da bir bardak tavşan kanı çay, çok güzel eşlik ediyor, tabii ki.
Bunu söylememe bile gerek yok, sanırım. ;)

Yaparsanız; haber edin.
Yorumlarınızı bekliyorum.
Afiyet olsun, şimdiden. :)

Sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)