23 Mart 2019 Cumartesi

İlk Glütensiz Ekmek Denemem!


Efendiim, geçtiğimiz günlerde,
kolları sıvadım, bir güzel ev yapımı ekmek olayına girdim.

Bildiğiniz gibi, "glüten-siz" beslenmek, bu aralar çok moda.

Ben ise glütensiz gıdalar tüketmek çok moda olduğu için değil ama 
glütenli gıdaların, mideme ve bağırsaklarıma sorun yarattığını fark ettiğimden beri;
mümkün olduğu kadar glütensiz beslenmeye çalışıyorum.

Yemek programları izlemekten midir nedir, sürekli evde yiyecek bir şeyler yapasım var zaten. :)

İlk denemem; glütensiz, çaylı-kakaolu, ıslak bir kek oldu.
Arda Türkmen'in bir tarifinin, glütensiz versiyonunu denemiştim.
Bence çok da güzel oldu; ben çok sevdim, şahsen. :)

Sonra, glütensiz sade kek, glütensiz peynirli poğaça derken..
En son, bir gaza geldim ve glütensiz ekmek yapmaya karar verdim. :)

Yukarıda görmüş olduğunuz, üzeri susam kaplı, içi cevizli, mis gibi kokan, güzel ekmeği
bizzat kendi ellerim ile yaptım.

Bence, ilk denememe göre; oldukça başarılı bir sonuç elde ettim.

Yine bir öz eleştiri yapmam gerekirse;
yaş maya oranını az tuttuğum için ekmeğim biraz az kabardı.

Bir dahaki sefere; basacağım, yaş mayayı. :))

Susam serpme olayını da çok abartmışım, 
sonraki denemelerimde, biraz daha az susam kullanmayı planlıyorum.
Hem, susam pahalı. :p :) Ne ucuz ki? (by the way)

Yine de çok lezzetliydi, mütevazı olamayacağım, bu konuda. :)

Biraz tavada ısıtıp; üzerine tereyağı ve bal sürünce, tadı mükemmele yakın oluyor. :)

İnternette sürekli olarak, kek, poğaça, börek, ekmek tarifleri araştırıyorum, bu ara.
Sizlerin de rastladığı güzel tarifler olursa; benimle paylaşın, aşağıya yorum bırakın, tamam mı?

Bilgi, paylaşıldıkça güzeldir.
Bilgi cimrisi olmayalım..

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)