23 Mart 2019 Cumartesi

Glütensiz Havuçlu, Cevizli Kek


Bir önceki yazımda, evde glütensiz ekmek yapmayı denediğimden bahsetmiştim, sizlere.
Yukarıdaki ise; artık yavaş yavaş uzmanı olmaya başladığım,
glüten-siz, karabuğday unlu, havuçlu, tarçınlı, cevizli kekim.


Ben glütensiz un markalarını da sırayla deniyorum.


Hem fiyat olarak uygun hem de kıvamını sevdiğim; 
Sinangil glütensiz unu kullanıyorum, genelde.


Dr. Oetker'in glütensiz kek karışımını, un karışımını da denedim.
Onu da beğendim ama fiyat kıyaslaması yaparsak; Sinangil'in bir iki tık üzerinde.

Glüten-siz beslenmek, bu kadar pahalı olmamalı. 
Değil mi, sevgili glüten-siz beslenenler? :)

Havuçlu kekime geri dönecek olursak;
ben de Issız Adam'daki gibi havuçlu kek tarifimi asla paylaşmıyorum. :))

Şaka bir yana, giderek kıvamını da tadını da daha iyi yapar oldum.

Efendim, birtakım püf noktaları var.
Mesela; tarçın baskın bir tat verdiği için iki çay kaşığından fazla kullanmamak gerekiyor.
Beyaz şekere, çok az esmer şeker karıştırdığınız takdirde, çok daha lezzetli oluyor ve daha güzel bir kıvam alıyor.

Ben bazen limon, bazen ise; portakal kabuğu rendesi de ekleyerek;
güzel bir koku ve aroma elde ediyorum.

Havucu, rendenin ince delikli tarafıyla da geniş tarafıyla rendelemeyi denedim ve
geniş tarafıyla rendelemenin daha iyi sonuç verdiğini gördüm.
İnternette yaptığım araştırmalarda, birisi ince tarafı önerirken, diğeri geniş tarafı öneriyordu..
Bu aşamada, tercih size kalmış.

Esmer şekeri, biraz fazla kullanırsanız;
kekinizin üzeri benimki gibi azıcık yanarak, siyahlaşıyor.
Kafelerdeki paketli şekerleri düşünün.. Onlardan iki paket esmer şeker eklemeniz yeterli oluyor, aslında. Benim gibi üç paket eklemeyin; siyah olmasın isterseniz. :)

Cevize gelince..
Ben cevizi elimle ufalamayı tercih ediyorum çünkü iri taneli kaldığı zaman,
yerken biraz ağza geliyor ve güzel oluyor. Ceviz, kesinlikle havuçlu kekin tadını zenginleştiriyor. Artık, cevizsiz havuçlu kek yediğimde, yavan bile geliyor.
Tabii, bu da tercih meselesi.

Sizler, glütensiz neler yapıyorsunuz?
Havuçlu kekinizin sırları nedir?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler.. 

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)