14 Ekim 2012 Pazar

Bir Tatil Cenneti: Dalyan!

"Dalyan, Muğla'nın Ortaca ilçesine bağlı bir beldedir.
Köyceğiz Gölü ile Akdeniz'i birleştiren ana kanal üzerinde bulunur."


Bu yaz tatilimde, benim de uğradığım duraklardan biriydi.
Şüphesiz ki; bende en çok iz bırakanlardandı, aynı zamanda.


Dalyan, İztuzu Plajı ve "Caretta Caretta" cinsi, deniz kaplumbağalarıyla ünlü.


Gerçekten muhteşem kumlara sahip bir plaj..

Çok güzel bir de self-servis restoranı bulunuyor;
birçok farklı milletten insanla, bir arada yemek yeme keyfini burada yaşayabilirsiniz :)


Kaşar peynirli gözlemesini ve nar suyunu tavsiye ederim kesinlikle :)

Bu upuzun plajda, güneşi batışını seyretmek, gerçekten çok keyifli oluyor,
çocuk gürültüsünden uzak, sessiz bir ortam sağlamanız mümkünse, tabii ki..


Nesli tükenme tehlikesiyle karşı karşıya olduğu için, Caretta Caretta'lar koruma altında ve birçok yerde uyarılar asılmış, bu konuda hassasiyet gösterilmesi adına.


İşte yumurtalarını bıraktıkları yerler, bu şekilde kafeslerle koruma altında duruyor.
Olimpos'a gitmiş olanlar da muhtemelen karşılaşmışlardır bu kafeslerle..


Kaldığım yerin adı: Hotel KANO idi ve herkese tavsiye ederim.
Tam karşısında, Dalyan'ın tarihi güzelliklerinden; "Anıt Mezarlar" bulunuyor
ve geceleri ışıklandırılıyor..


"Anıt Mezarlar"a bakarak o tarihi ve gizemli havayı solurken; 
şarabınızı yudumlamanın keyfi enfes doğrusu..


Anıt Mezarlar, zamanında burada yaşamış olan uygarlıklarda; 
dönemin varlıklı kişilerinin, eşyalarıyla gömüldüğü, kayaların içine oyulmuş mezarlar.
Kişinin önemine göre; mezarın büyüklüğü ve süslemeleri de çeşitlilik gösteriyormuş..


Gündüzleri ve geceleri, motorlarla gölde gezinti yapmak mümkün.
Biz, gündüz göl turu yapmayı tercih ettim; çevre,"gündüz gözüyle" görülmeye değer, kesinlikle.


Göl kıyısında da güzel restoranlar var, akşam yemeğinizi yemek isteyeceğiniz..


-La Vie Restaurant-

Deniz ürünleri yemekten hoşlanıyorsanız; güzel bir seçim olacaktır.


-Caretta Caretta Restaurant-

Adını, sevimli kaplumbağalardan alan birçok işletme var, Dalyan'da, doğal olarak :)
Yan yana, göl kıyısında yer alan restoranların da hemen hemen hepsi "Anıt Mezar" manzaralı.

Kaldığım otele  yani Hotel KANO'ya dönecek olursak; 
harika bir hanım işletmecisi var, öncelikle bunu belirtmeliyim :)


Her köşesi, zevkle döşenmişti.
 Sabah kahvaltısı da çok güzeldi..


Odalar, banyolar tertemizdi..


El boyaması yatak başı, giysi dolabı ve süslemeler, çok hoştu..


Sahibesi, çok güler yüzlü, kibar bir hanımefendiydi..

O kadar memnun kaldım ki konakladığımız bu otelden;
 blogumda paylaşmak istedim ve sahibesine de bu fikrimden bahsetmiştim;
sözümü geç de olsa; tuttum :)

Rezervasyon için:


Her yerde, onun zevki olduğu belli olan, dekorasyon objeleri vardı :)


Sessiz-sakin, nezih, elit bir ortamı vardı otelin..


Tatiliniz için aradığınız, böyle bir ortam ise; siz de çok memnun kalacaksınız :)

Hareket ararsanız ise; akşamları çarşıya gezmeye çıkabilirsiniz;
turistlerle dolu, cıvıl cıvıl bir ortam bekliyor orada da sizi :)

Umarım, Dalyan hakkında fikir sahibi olmanızı sağlayabilmişimdir..

Herkese sevgiler,

Beril Öke Gülen

7 yorum:

  1. Benim için Dalyan bu dünyada cenneti görmek ile eşdeğer. Belki çok iddialı bir ifade fakat orada geçirdiğim günlerdeki huzur bir başkaydı.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle aynı hisleri paylaşıyorum; benim için de cennet gibiydi, o yüzden başlıkta kullandığım "cennet" benzetmesi, anlamını dolduruyor gerçekten de :)

    YanıtlaSil
  3. What a very informative site, I have found alot of very useful information here and still have a lot more to read. Thank you very much for the time and effort you have put in....

    YanıtlaSil
  4. Its pretty cool what blogging can perform. Connect you with all others.

    YanıtlaSil
  5. Thanks a lot, I really love blogging :)It takes a lot of time to upload photos but it worths when I read the lovely comments from my followers :)

    YanıtlaSil
  6. O tarafları çok seviyorum. Bu yaz gitmek nasip olmasa da...

    YanıtlaSil
  7. Ben de yeniden gitmek istiyorum kesinlikle, çok güzeldi gerçekten.. :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)