4 Şubat 2023 Cumartesi

Yeşil Mavi Kombinler

 

Bu blog yazımda, sizlere, ağırlıklı olarak,

"Brezilya yeşili" olarak adlandırdığım "yeşil" renk tonu

ve 

isim olarak, "saks mavisi" diye geçen, "mavi" renklere sahip, 

giysi ve aksesuarların nasıl kombin yapıldığını göstermeye çalışacağım..

Brezilya yeşili ve saks mavisi, bir-iki sezondur, oldukça revaçta olduğu için bu renklere sahip ürünlere, mağazalarda ve hatta pazarlarda, çok kolayca rastlayabilir, satın alabilirsiniz.

Gardırobunuzda, bu renklerde giysi ve aksesuarlar, zaten vardır belki 

ama farklı stil ve kombin önerilerine ihtiyacınız olabilir..


Bu renklerin pastel tonları da yine birbiri ile çok uyumlu görünüyor.
    
Mavi renkte bir ceket etek takımınız var ise;  yeşil bir üst ve çanta ile kombin yapabilirsiniz..


Saks mavisi balıkçı yaka bluz ve mini etek üzerine, 
yeşil kaban, yeşil çanta ve bileği bağlama detaylı, ince bantlı, topuklu, yeşil sandalet.

Bence, şık bir görüntü yakalanmış.


Havalar, kaban giyecek kadar soğuk olmadığı zaman, tercih edilebilecek,
 etek ucu, balık formunda kalem etek şeklinde biten, bu saks mavisi, yarım balıkçı yakalı elbise, 
stil sahibi bir görüntü çiziyor. Yeşil rugan, sivri burun, stiletto ile tamamlanmış.


Bohem stilden hoşlananlar için mavi bir blazer ceket, salaş, maksi bir yeşil etek, bir omuz çantası..
Ben olsaydım; blazer ceketin içerisine, lacivert beyaz çizgili bir penye tişört tercih ederdim.

Saç boyunu da sevdim. :) 
Bohem sarışınlar, bu kombini, aklının bir köşesine yazsın. :)


Yeşil renkte bir pilili eteği olup, nasıl kombin yapacağı konusunda, bir fikre ihtiyacı olanlar için
farklı mavi tonlarında yapılmış, kombin örneklerini paylaşmak istedim.

Ortadakini, çok koyu lacivert gibi düşünebilirsiniz. Aslında, siyah renk, çaktırmayın. :)

Bu arada, halk arasında "pile" olarak bilinen katlama tekniği, 
TDK'da yani Türk Dil Kurumu'nda, "pili" olarak geçiyor. Yani, yanlış yazmadım, merak etmeyin. :)
Kontrol ettim.


En beğendiğim örnek, bu oldu.
Peynir gibi bembeyaz teni ile bu kız, bana bir arkadaşımı hatırlattı. :)

Bu pili etekleri, hem pazarlarda hem de mağazalarda kolayca bulabilirsiniz.
Yeşil eteğin rengi koyulaştıkça, üstteki mavi rengin tonunun da koyulaşmasını tavsiye ederim.

Burada, "hue saturation" yani "renk doygunluğu"ndan bahsediyorum 
ancak çok teknik detaya girmek istemedim. Anladınız, siz konuyu. :)


Uçuş uçuş, ipek ve şifon gibi kumaşlardan hoşlanıyor iseniz
yukarıdaki örnekteki gibi bir mavi bluz, yeşil etek kombini yapabilirsiniz.

Siyah kemer ve siyah deri topuklu sandaletler, mankenin siyah saçları ile uyumlu görünüyor.

Kumrallar için kemer ve ayakkabı rengi olarak taba rengini öneririm.


O davet senin, bu davet benim, etkinlik etkinlik geziyorsanız;
bu gece hayatına da uygun, şık kombinler, işinize çok yarayabilir.

Ortadaki görsel, haute couture, sanırım. Yani, kişiye özel veya sınırlı sayıda üretilmiş, özel bir tasarım.
Böyle bir saten tulumu, kolay kolay, pret-a-porter yani hazır giyim mağazalarda bulamazsınız
ancak, eğer bir terziniz var ise bu iki renkte saten kumaşlardan satın alıp, kendinize diktirmeyi düşünebilirsiniz.

İlk görseldeki gibi çan formunda lacivert veya kobalt renkte bir etek bulmanız, çok daha kolay olacaktır. Yine, saten, strapless (askısız) bir üst ile tamamlanabilir. Bu kombinde, ayakkabı seçimini, çok başarılı buldum.

Son görseldeki kombini inceleyecek olursak;
lacivert uzun kollu bir üst bulmanız da oldukça mümkün görünüyor. Üzerine, bir statement necklace yani gerdanlık formunda, geniş, taşlı bir kolye tercih edilmiş. Taşlarının renginin eteğin yeşil rengi ile uyması, göz okşuyor. Eteğin formu ve kumaş seçimi, çok başarılı. Yüksek bel oluşunu da ayrıca sevdim. Çanta, kesinlikle, görseldeki gibi çok küçük ve lacivert olmalı yani doğru seçim.


Şöyle, günlük, ofis şıklığı kombini yok mu diye soracak olursanız; merak etmeyin, o da var. :)
Bisiklet yaka, koyu yeşil, uzun kollu bir tişört, altına mavi bir günlük kumaştan kalem etek ve vizon rengi bootie yani kısa botlar. Kestane rengi kemer ve çanta ile tamamlanmış.
Bu, tam benlik bir kombin, çok sevdim, çok tatlı.


Yönetici pozisyonunda çalışan, plaza kadınları için ise böyle bir kombin önerisi ile geldim.
Kalem formunda, vücudu saran, kısa kollu bir elbise, oldukça iddialı, yeşil tonlarında bir eşarp ile hareketlendirilmiş. Yeşil sert formda bir çanta, altın rengi bir kol saati, nude (ten rengi) sivri burun bir stiletto.

"Ten rengi" derken de o sırada, yanık bir ten rengine sahipseniz;
o ten renginize uygun bir ton seçmeniz, göz okşayacaktır.

Kendine güvenen, şehirli, iş kadını kombini. Başarılı.


Kapalı giyinen okuyucularım için de uygun olabilecek bir örnek de buldum.
Beyaz, önü kısa, arkası uzun, asimetrik bir gömlek, yeşil, geniş paçalı bir pantolon, kalın topuklu, yeşil süet bir ayakkabı, saks mavisi, maksi bir manto. Maskülen ve feminen görünüm, bir arada, ahenkle dans ediyor. Siyah kol saatinden emin olamadım. Ben altın rengi çerçeveli ve beyaz kadranlı bir saat tercih ederdim, şahsen.


Gelelim, "street fashion" yani "sokak modası"na..

Yeşil bir mantoyu, şu anda bulmanız, çok kolay.
Saks mavi kazak ya da triko da aynı şekilde.

Siyah havuç pantolon ve siyah çanta ile tamamlanmış.
Ben siyahın, böyle canlı renkleri öldürdüğünü düşünüyorum, açıkçası.

Ben olsaydım, vizon rengi veya taba rengi pantolon ve çanta seçerdim.


Yeşil bluz, yeşil havuç pantolon, saks mavisi kısa kaban
ile daha açık tonda bir mavi çanta ve ayakkabı.

Gayet, havalı bir kombin olmuş.


Arkadan görünüşü de bu olsa gerek.


Balon kollu üstler, bu sezon çok moda. Yüksek bel, palazzo pantolonlar ve sivri burun ayakkabılar ile
yüksek sosyete mensubu gibi görünebilirsiniz. Çanta, yine daha açık bir tonda mavi seçilmiş.


Saks mavisi gömlek, yine kolayca bulabileceğiniz ya da belki de çoktan sahip olduğunuz parçalardan biri. Belden bağlayarak, farklı bir stil yaratabilirsiniz. Altına da yüksek bel, beli lastikli, havuç pantolonlardan tercih edebilirsiniz. Taba rengi, bağcıklı, kalın topuklu ayakkabılar, harika.
Çok beğendiğim "look"lardan yani "görünüm"lerden biri.

Arkasında bulunan puf gibi renkli, etnik desenli bir çanta ile kombini tamamlayabilirsiniz.


V yaka, mavi bir bluz ve yeşil kumaş pantolon, burnu açık, topuklu bir ayakkabı ile birlikte kullanılmış.
Aksesuar olarak da mavi ve yeşil bilezikler ve koyu mavi portföy çanta tercih edilmiş.
Kolayca uygulayabileceğiniz, çabasız bir şıklık.


Omuzları açıkta bırakan, mavi saten bluz ve yüksek bel, yeşil, palazzo pantolon,
 püsküllü, etnik stilde bir el çantası ile tamamlanmış. Çok şık, seksi. Tam bir New Yorker! :)


Oversize, yeşil, blazer ceket ve turkuaz mavi palazzo pantolon.
Küçük, vizon rengi, nötr tonda bir çanta ve beyaz spor ayakkabı ile tamamlanmış.

Ben olsam, ayakkabı ve çantayı, aynı tonda seçerdim; ya açık vizon rengi ya da taş rengi.


Yeşil blazer ceket, siyah crop top, yüksek bel, turkuaz mavi, palazzo pantolon,
siyah bantlı, topuklu ayakkabı. Neden olmasındı? Olmuş, bence.
Siyah çanta ve altın rengi küpe, kolye de aksesuar olarak seçilmiş.


Mavi kalın askılı atlet ve yüksek bel, yeşil kumaş pantolon da çok rahat ve şık bir ilkbahar / yaz kombini olabilir. Ben altına, bembeyaz bir spor ayakkabı tercih ederdim.

Mavi tişörtten ve yeşil suni deri şorttan oluşan görünümde ise 
mavi yeşil renklerde, ekose desenli bir gömlek ceket kullanılmış. İyi bir bağlayıcı parça seçimi, bence.


Yeşil bisiklet yaka, uzun kollu, crop tişört ile beli ve paçası lastikli, mavi eşofman altı,
yine, çok pratik bir şekilde oluşturabileceğiniz görünümlerden biri.
Turkuaz renkte, kutu çanta ve sivri burun terlikler ile bir üst seviyeye taşınmış.
Buna, "ters köşe" diyelim.


Mavi blazer ceket ve yüksek bel pili detaylı, palazzo pantolon ile fıstık yeşil neon bluz, mini el çantası ve sivri burun ayakkabı. Çok şık, iş kadınları için ideal kombin önerilerinden biri, yine.


Bebe mavisi bu karpuz kollu hırkayı ve onunla aynı renk yoğunluğuna sahip, cepli yeşil pantolonu çok sevdim. En beğendiğim görünümlerden biri de kesinlikle, bu. Krem rengi, iri boncuklu kolyeyi ve vintage stilde kare küpeyi de çok hoş ve zarif buldum.

Şu anda, böyle hırkalar bulmak zor değil, bir tane edinebilirsiniz.


Sarışınlar için muhteşem bir yaz kombini de burada! :)
Beyaz crop top, yeşil oversize gömlek, mini kot / jean / denim şort.

Saç rengindeki ışıltı ile uyumlu, krem rengi çantası da gayet uygun. 


Gelelim, üniversite gençliğinin çok sevdiği Mavi markalı, kapüşonlu, yeşil hoodie'ye..
Yırtık jeanler ile tam bir giy çık kombini.


Z kuşağının çoğunun bayıldığı, "crop top"lara, bu yazımda, çokça yer verdim, fark ettiyseniz.
Bir saks mavi blazer ceketi, yeşil crop top ve jean pantolon ile hemen üstünüze geçirip, arkadaşlarınız ile buluşmaya gidebilirsiniz. Yeşil terlikler de çok rahat görünüyor hem de şık.


Benim "orman yeşili" olarak adlandırdığım bu çok güzel yeşil tondaki kazak ile yırtık mavi jean, çok cool ve seksi görünmüyor mu? Nude (ten rengi) kalın topuklu ayakkabılara da bayıldım..


Benzer bir kombin, koyu vizon rengi veya sütlü kahverengi botlar ile tamamlanabilir.

Kapanışı da hepinizin kolayca uygulayabileceği bir kombin ile yapmak istedim.

Bu görselleri, Pinterest'ten buldum.
Pinterest'te beni takip etmek isterseniz:


Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)