14 Şubat 2023 Salı

14 Şubat Sevgililer Günü, Çakıl Taşı Boyama

 

Bloğumda, çakıl taşı boyama il ilgili olan yazılar, çokça tıklanıyor.

Ben de "14 Şubat Valentine's Day / Sevgililer Günü" vesilesiyle, yeni bir yazı yazmaya karar verdim.

Birbirinden sevgi dolu, çakıl taşları ile karşınızdayım!

Açılışı da bu XOXO (hugs and kisses) yani "sarılmalar ve öpücükler" anlamında bir yazısı olan, kırmızı, siyah ve beyaz renklerdeki bu büyük çakıl taşı ile yapmak istedim.


Kırmızı kalp üzerine, "a litle pcket hug" yani "küçük bir cep sarılması" yazılı,
bu çakıl taşını çok sevdim. Cebinizde taşıyıp, ihtiyaç duyduğunuzda, çıkartıp bakmak için.


Kocaman bir kalbi tutan, kız figürünü sevdim. :)
çakıl taşının yamuk yumuk oluşu, onu çok daha doğal ve eğlenceli kılıyor, bence.


Kendi kafasından büyük bir kalbi tutan, çöp adam örneğim de var.
Çakıl taşının doğal dokusu, çok hoş.


Dikenli teller ile çevrili, kırmızı bir kalp, mavi renge boyanmış bir çakıl taşı üzerinde yer alıyor.


Kırmızı kalp şeklinde bir balon, beyaz gri bulutların üzerinde, mavi bir fonda uçuşuyor.
Uçurtmayı Vurmasınlar'ı hatırlattı, bana.


Bu kanatlı, beyaz benekli, kırmızı ve bordo renkli kalpler de çok şirin.
Çakıl taşlarının üzerine, siyah üçlü benekler uygulanarak, doku oluşturulmuş.


Kırmızı kalp şeklinde bir sıcak hava balonu.
Beyaz bulutlu, mavi bir gökyüzünde ağır ağır hareket ediyor..
Kapadokya'da, hava şartları yüzünden, balona binemediğim geldi, aklıma, yine canım sıkıldı. :)


Kalp şeklinde bir mühre sahip olan beyaz mektup zarfı, oldukça gizemli.
İçinde, neler yazıyor, acaba? Hiçbir zaman öğrenemeyeceğiz. :)

Bu yazıyı okuyan sevgili okuyucuya, "Love Letters / Metronomy" şarkısını armağan ediyorum:



Bu çakıl taşı üzerinde, XOXO oyunu oynanmış ama "O" harfleri, kalp şeklinde ve
"love wins" yani "aşk kazanır" yazılmış. Gördüğünüz gibi yine, aşk kazanmış. :)


"LOVE LOVE LOVE" her yer, aşk dolu.
Beyaz bulutlar bile kalp şeklinde. Love yazısının "o" harfinin içerisinde ve "e" harfinin sonunda da
kırmızı birer kalp yer alıyor. Çok tatlı, çok sevdim.


Yamuk şeklinde, ince bir taşın üzerine, elinde kırmızı parlak bir kalp tutan, çöp adam çizilmiş ve
yanına, İngilizce "HUG" yani "SARIL" yazılmış.


Sevgililer Günü'nde, sevgiliniz yok ise köpek dostunuza olan sevginizi, pembe bir kalp ile bu şekilde gösterebilirsiniz. Açık mavi fon da çok romantik görünüyor. Köpeğin ifadesini de sevdim, karikatürize.


Biraz çizim yeteneğiniz var ise bir çakıl taşının üzerine, köpeğinize çok benzeyen bir köpek çizimi de yapabilirsiniz, tabii, sonunda kıpkırmızı bir kalp ile süslemeyi unutmayın. 

Melek olmuş bir köpeğiniz var ise boyadığınız çakıl taşını, onun mezarının başına da bırakabilirsiniz.


Kedi severler, buraya!
Hemen her kedi severin kolayca çizip, boyayabileceği;
böyle tatlı, kırmızı kalp burun, ağız ve bıyıklardan oluşan bir desen buldum.
Üstünde, "Love", altında ise "CATS" yazısını kaçırmayın.
Bu çakıl taşına aşık oldum. :) 


Kalp deyince, iskambil kağıtlarının "kupa"sı da akla gelebilir, tabii.
Neden olmasındı? :)

10 Numara, kız arkadaşınıza, böyle bir çakıl taşı boyayıp, hediye edebilirsiniz. :)
Mesela, ben. :p


Bu örnek, bir rozete ait, aslında ama yine de paylaşmak istedim çünkü fikir verici olabilir. 
Bu kalp balonu ve diğer minik kalpleri, bir çakıl taşının üzerine resmetmek, oldukça kolay görünüyor.


Beyaz çakıl taşı üzerindeki kırmızı kalpler üzerinde yer alan,
komik suratlı bu kalpler, çok eğlenceli görünüyor. :)


Beyaz kontürlü, kırmızı kalpler, gri taşların üzerinde çok yumuşakmış gibi görünüyor.
Ne kadar sade ne kadar tatlı. Kırmızının tonuna bayıldım..


Dantel gibi ince ince işlenmiş, bu bordo renk kalpler de koyu gri çakıl taşlarının üzerine çok yakışmış.
Her birinde, farklı bir tasarım yapılmış, emeğe saygı.


Pembe renk, puantiye ve çizgi desenini sevenler için böyle temiz yüzlü çakıl taşlarım da var.


İçinden ok geçen kırmızı kalpler, pembe-kırmızı-beyaz renklerin bir arada kullanıldığı,
çok tatlı bir çakıl taşı seti.


Bol bol kırmızı kalp, Gustav Klimt tabloları misali bir fon ile hareketlendirilmiş.


Daha önce de belirttiğim gibi yamuk yumuk çakıl taşlarını çok seviyorum.
Bu örnekler de o yüzden hoşuma gitti, paylaşmak istedim.


Kalbinizin anahtarını, sevgilinize vermek ister misiniz? :)
Kilit desenli kocaman bir kalp ve anahtardan oluşan, bu ikili çakıl taşı setini, ilginç buldum.


Üzerinde, "ROCK, YOU ROCK, KISS, HUG ME, XOXO, LOVE, CUTIE, BE MINE"
gibi birçok yazısı olan, kalpler ile doldurulmuş cam kavanoz desenli, çakıl taşı.

Elindeki çakıl taşlarının üzerine, İngilizce ne yazsam diye fikir arayanlar için ideal.

"You rock", harikasın anlamında kullanılıyor.
"Kiss", "öp" demek.
"Hug me", "sarıl bana" demek.
"Cutie", "tatlım" anlamında.
"Be mine", "benim ol" demek.


Yine dantel gibi ince ince işlenmiş, kırmızı bir kalp deseni, 
doğal renkte bırakılmış bir çakıl taşı üzerinde.


Melek olmuş sevdikleriniz için çakıl taşı üzerine, 
böyle tatlı bir melek çizip, kırmızı bir kalp ile süsleyebilirsiniz.


"Let love in" yani "bırak, aşk içeri girsin" yazılı, minik kırmızı kalpli,
sarı renge boyanmış, bu çakıl taşını da değişik bir örnek olsun diye paylaşmak istedim.


Boyayıp satmak için çakıl taşı örnekleri arıyorsanız; bu yukarıdakiler, tam size göre!
Altın rengi simli dudaklı olan, onun önündeki kırmızı simli kalp ve arkasında, beyaz üzerine kırmızı LOVE yazılı, çok satabilir.


İnce uzun çakıl taşının üzerine, siyah boya üzerine kalın harfler ile yazılmış, kırmızı LOVE yazısı.


"LOVE IS ALL WE NEED", ihtiyacımız olan tek şey; sevgi, aşk.
Ne kadar da doğru bir söz!


"You are loved" yani seviliyorsun yazılı olan çok şirinmiş.


Lila rengi, parlak gümüş rengi bant detayları olan çakıl taşına bayıldım.
Kağıt bant ile bant çekerek, böyle düzgün şeritler boyayabilirsiniz.
Üzerindeki kare içerisine yerleştirilmiş harfler ise Scrabble kelime oyunun pulları gibi, çok hoş.
LOVE YOU :)


Rengarenk  bir karaktere sahip olanlar için böyle fuşya pembe ve turkuaz renklerin ağırlıkta olduğu bir çakıl taşı örneği buldum. Fon, adeta bir kumaş deseni gibi, boncuk işler gibi ince ince işlenmiş.
Tebrik ederim, bu taşı boyayanı.


"Heart painted rocks" yani kalp boyanmış taşlar, evet, konumuz buydu. :)
Zevkinize göre boya renkleri seçerek, farklı farklı çakıl taşları boyayabilirsiniz, tabii ki
ama ne yalan söyleyeyim; en güzelleri, beyaz, pembe, kırmızı ve bordo renkli olanlar.


Sevginizi, aşkınızı, böyle sade bir şekilde ifade etmek isterseniz;
bu toz pembe üzerine, kesik çizgili LOVE yazılı, pembe kalpli, çakıl taşını örnek alabilirsiniz.


"2-gether 4-ever" diye kısaltılmış olan, "together forever" yani birlikte, sonsuza kadar yazılı,
arka arkaya yer alan, iki kalp desenli, bir çakıl taşı örneği.


"You are loved!" yani "Seviliyorsun!" yazılı, siyah kontürlü, toz pembe bir kalpli, kahverengi çakıl taşı. Onu, illa ki sevgilinize vermeniz gerekmiyor, sevdiğiniz bir arkadaşınıza da hediye edebilirsiniz. :)


Siyah köpek patisi ve kalp desenli bu çakıl taşını, çok sevdim.
Yine, melek olmuş köpeğinizin mezarına bırakabileceğiniz bir hatıra olabilir.
Kediniz için ise kedi patisi çizebilirsiniz.


Yin yang desenli bir rozet bu, aslında.
Yine, çakıl taşına uygulanabilecek bir fikir olduğu için paylaşmak istedim.
Beyazın içinde, siyah kalp; siyahın içinde beyaz kalp. Denge!


Gökkuşağını sevenler, gökkuşağı ile kendini ifade edenler için
böyle aşk dolu, sevgi dolu bir örnek de paylaşmak istedim.

İki elin bir araya gelip, kalp sembolünü oluşturması da ne moda oldu, değil mi?


Yine gökkuşağı havasında, sıra sıra minik kalpler,
bir çakıl taşı üzerine, renk geçişli bir şekilde boyanmış.


Büyükten küçüğe, gökkuşağı renklerinde boyanmış kalpler..
Yamuk ve tatlı bir çakıl taşı üzerinde.


Bu çakıl taşı örneğinde, hem kullanılan boya renkleri güzel hem de taşın doğal renginin değerlendirilmesi iyi düşünülmüş. Kesik beyaz çizgiler ile parlama efekti de verilmiş.


"Kuşum" diye hitap ettiğiniz bir sevdiğiniz var ise 
bir çakıl taşı üzerine, kanadı; kalp şeklinde bir kuş boyayıp, hediye edebilirsiniz.
Çok şekermiş. :)


"CRAZY 4 U, BE MINE, CALL ME, CUTIE PIE, YOU ROCK, TRUE LOVE, SOUL MATE
 KISS ME, HUG ME, LOVE YOU, TEXT ME" yazılı, birçok çakıl taşını bir arada görüyorsunuz. Çok renkli bir çalışma olmuş, bu taşları boyayan kişi, oldukça eğlenmiş olmalı. :)

"Crazy 4 u" yani "Crazy for you", "senin için deli oluyorum" anlamında.
"Call me", "ara beni" demek.
"True love", "gerçek sevgi" demek.
"Soul mate", "ruh eşi" demek.
"Text me", "bana mesaj at" demek.

Diğerlerini, daha üstlerdeki görsellerden birinde, tercüme etmiştim, zaten.


Kalp şeklinde bir çakıl taşınız zaten var ise tadından yenmez. :)

"Be mine" yazılı olanı, pembe üzerine kırmızı gül desenli olanı,
sağ en üstteki ve en alttaki kareli olanları çok beğendim.

Pembe üzerine, beyaz puantiyeli olan da boyaması çok kolay bir örnek.


Gri pürüzsüz, yuvarlak çakıl taşları , rengarenk kalpler ile boyanmış, çok güzel görünüyorlar.
İç açıcı renklerine bayıldım. Gençler, bunu beğendi.


Kapanışı da faklı bir çakıl taşı fikri ile yapmak istedim..

Düz renklerde boyayacağınız, iri iri, şekilsiz çakıl taşlarını,
bu şekilde, tellerden elde örülmüş, bir kalp içerisine yerleştirerek,
asılabilen, dekoratif bir obje elde edebilirsiniz.

Bu yazıdaki bütün görselleri, Pinterest'ten buldum.
Saatler süren araştırmamın sonucu oluşturduğum bir seçkidir.

Beni, Pinterest'te takip etmek isterseniz:


Umarım, severek okuduğunuz bir yazı olmuştur.
Aşağıya, yorum bölümüne, yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)