13 Şubat 2023 Pazartesi

Kalp Şeklinde Moda

"Kalp Şeklinde Moda" başlıklı yazımın açılışını,

Fin (Finlandiya'dan) tasarımcı; Minna Parikka'nın bu kırmızı kalp çantası ile yapmak istedim.

Benim olmasını, çok isterdim. Pasta altlığı gibi olan kenarlarını çok sevdim.



Geçtiğimiz günlerde, Kadıköy Bit Pazarı'ndan, sadece 5 TL'ye, LC Waikiki markalı, kalp şeklinde, kırmızı bir çanta satın aldığımdan beri, kalp şeklinde olan her şey ilgimi çekmeye başladı. Buna, psikolojide, "algıda seçicilik" deniyor. Bu yazıyı yazmaya karar vermemde, bu kalp çanta, kesinlikle etkili oldu.

Youtube kanalımda yer alan videomu, buradan izleyebilirsiniz:

https://www.youtube.com/watch?v=vx5ISoNwyfA&t=5s



Yine, Youtube kanalımda, Koton mağaza turumda da kalp desenli, birçok tasarıma rastlamıştım,

onun video linkini de buraya bırakıyorum:

https://www.youtube.com/watch?v=sSB6KDhklb8&t=75s



Kırmızı kalp şeklinde çantalar, moda dünyasında, her zaman vardı.
Zaman zaman, yeniden trend haline getirilerek, popüler ediliyor.


Özellikle, pelüş kırmızı kalpler, insanın içini, hoş eden bir tatlılığa sahip. :)

Bugünlerde, izlediğim sokak röportajlarında, birçok kişinin, beni şaşırtan bir şekilde, dikkat çektiği, aslında çok önemli olan bir konu var: "sevgisizlik". İnsanın, insana sevgisinin kalmadığından dert yanıyorlar. Bizi kutuplaştıran, %50-%50 diye ayırmaya çalışanlar yüzünden, Türk halkı, resmen, birbirine düşman edildi. Halbuki, biz birbirini seven bir halktık..

Bu zihniyetten, bir an önce kurtulup, birbirimizi, yeniden sevmeyi öğrenmemiz lazım, acilen.

Bunun için belki, her yerde, daha çok kalp görmeliyiz. Sevgiyi, yeniden hatırlamalıyız.
Bu sevgisizliği, koşulsuz sevgi ile yenebiliriz, ancak.

Kediye, köpeğe, kuşa, doğaya, insana.. duyulan sevgi.
Paraya, itibara, mala mülke değil!


Neyse, konumuza dönecek olursak; pamuk şeker gibi toz pembe renkli, bu pelüş, kalp şeklindeki çantaya bayıldım. İnci boncuklar dizilerek oluşturulmuş sap bölümü, çok kibar, zarif, göz okşuyor.

Dikişe yeteneğiniz var ise kumaşçılardan veya pazarlardan pelüş kumaş satın alarak,
böyle bir çantayı kendiniz dikebilirsiniz. Sap için inci boncukları da bulmak, oldukça kolay aslında.
İki tane inci kolyeyi bozarak da yapabilirsiniz.


Kırmızı kalp desenli, toz pembe pelüş kabanın tatlılığına bakar mısınız?

Bu görselleri, Pinterest'ten buldum, bu arada.
Benim sattığım ürünler değil, yani.
Sonra, o ne kadar, bu ne kadar diye soranlar çıkabiliyor. :)
Benim satışa sunduğum bir ürün olduğu zaman, bunu belirtiyorum, zaten.


Z kuşağının çok beğeneceğini düşündüğüm, kapüşonlu, iri kalp desenli, toz pembe bir kaban görseli buldum. Berenin rengini oldukça uyumsuz buldum ama gençler, böyle uyumsuz giyinmeyi seviyor, zaten.

Ben olsaydım; pembe harici bir renk tercih ederim çünkü berenin pembesinin tonu, kaban ile tutmadığı zaman, beni rahatsız ediyor. Peki, ne renk olabilirdi? Siyah bere olabilirdi. Etek, kırık beyaz veya krem rengi olduğu için bu renkte bir bere de tercih edilebilirdi.


Bir de kırmızı kalp desenli, pembe ajurlu hırka örneği paylaşmak istedim.
Teyzeler, bunu beğendi, hemen örmeye başladı, bile. :)


Parlak kırmızı kalpler ile bezenmiş, toz pembe bluz, çok hoş.
Fotoğrafta, tam anlaşılmıyor ama sanırım, boncuk işlemeli.
Kırmızı, geniş siperlikli şapka ile çok iyi bir şekilde tamamlanmış.


Kalp şeklinde güneş gözlüklerini de unutmadım, tabii ki. :)
Kıpkırmızı camlı, çerçevesiz bu gözlüğe, aşık oldum!
Benim de yıllar önce, severek kullandığım, kahverengi kalpli bir güneş gözlüğüm vardı.
Kırıldığına çok üzülmüştüm. Bağdat Caddesi'nde bir mağazadan, birkaç adet satın almıştım. Hatta, eBay'den de açık artırmayla satmıştım. Halen daha biri kırık beyaz, diğeri de krem rengi olmak üzere iki adet kalp çerçeveli gözlük, Zebramo, Dolap ve Gardrops mağazalarımda satışta.


Peki, kırmızı kalp detaylı, siyah suni deri eldivenin efsaneliği?
Gençlerin deyimiyle: efso. :)


Paçalarda, kalp şekli kullanımı ile ilgili birkaç görsel buldum, sizlerle onu da paylaşmak istedim.
Kocaman bir kırmızı kalp aplikeli, siyah-beyaz bir takım.
Oldukça şık görünüyor.


Bu da önden görünüşü.
Manşet ve ceplerde, kırmızı biye detaylarını sevdim, kırmızı kalp aplikeyi tamamlamış.
Ben olsaydım; düğmeleri, kırmızı değil; siyah tercih ederdim.
Çok fazla kırmızı detay olduğu için biraz göz yorucu olmuş.


Bu kalp şeklinde "cut-out" yani "pencere dekolteli", dar paça, siyah pantolonu, çok "cool" buldum.
Sivri burun babet ile çok havalı görünüyor.


Bir elbisenin belinin yanı olduğunu tahmin ettiğim bu görselde ise,
kalp dekolte, parlak kristal boncuk işlemesi ile taçlandırılmış.
Güzel görünüyor, bence.
Kaşkorse kumaşı sevemedim, mat kadife bir kumaş olsaydı; çok daha hoş dururdu.


Yine, Z kuşağının seveceğini düşündüğüm, kalp pencere detaylı, swarovski taşlı şeritler ile hareketlendirilmiş, bir siyah crop top.

Elinizde siyah bir balıkçı yaka, crop top var ise bu modeli, böyle swarovski şeritler satın alarak, bir d.i.y. yani "kendin yap" projesi olarak değerlendirebilirsiniz.


Taş tuş temalı, kalp dekolteli bu kombini de paylaşmak istedim.
Siyah ten üzerinde de çok hoş durmuş.
Bu kadar derin bir dekolte tercih eder miydiniz, bilemiyorum, tabii.
Yine de ilginç ve çok görülmemiş bir örnek.


Siyah tül kalpler ile bezenmiş, beyaz gömlek..
Böyle bir gömleği, sanırım sadece bir partide, kutlamada veya sahnede kullanabilirsiniz.
Günlük kullanım için olmasa gerek. :)
Hareketli, eğlenceli bir tasarım bence, siyah-beyaz sadeliğini de sevdim.


Siyah tüllerden devam edelim..
Çift kalp dekolteli bu straplez kat kat tül elbise görseli, bir podyumdan.
Kalpleri sevdim ama tülün bir kısmının, üstteki kalbin içerisinden çıkıyor olması, gözümü biraz rahatsız etti, açıkçası. Yine de kesinlikle, giyeceğim türden bir elbise olduğunu belirtmek isterim.

Çok güzel bir mezuniyet elbisesi de olabilir.
Parti, kutlama gibi özel günler için de böyle bir model düşünülebilir.


Yine, podyumlardan bir görsel..
Schiaparelli Fall 2016 Couture Defilesi'nden.

Bordo kadife kalp detayına bayıldım.
Böyle, aynı renk grubundan olmayan renklerin bir arada uyum içerisinde sunulması,
gerçekten bir profesyonel dokunuş olduğunu gösteriyor. Herkes, bunu başaramıyor, maalesef.

Moda ikonu olmaya çalışırken; palyaço gibi görünenler, işte tam da bu amatörlük yüzünden.


Bordo crop top altında yer alan, kalp desenli, yüksek bel, bu denim pantolon, harika!


Gerçekten çok tatlı. Olsa da alsak. :)

Ben üzerine, kalplerin renginde bir tişört veya balıkçı yaka kazak giymeyi tercih ederdim.


Aynı desenin, İspanyol paça modeli de varmış. Gerçekten, tam benlik.


Bu midi boy, kalp desenli, pembe tül etek, masal gibi değil mi?


Bu üst bölümü, korse formunda, alt bölümü kat kat tüllü etekli, bordo askılı elbiseye de aşık oldum!


Bu nasıl bir güzelliktir? "Beni satın al" diye bağırıyor, resmen.


Rodarte defilesinden bir görsel.
Karpuz kollu, kalp desenli, tül bluz, çok gösterişli.
Beyaz pantolon ile kombin yapılmasını ve Rodarte yazılı kemerini çok beğendim.


Mezuniyet balosu, doğum günü partisi gibi özel gün ve geceler için farklı bir elbise arayışı olanlar var ise göğüs hizasından, robaya kadar uzanan, kat kat renk geçişli tüllerden oluşan bir kalp detayına sahip
bu tüllü elbiseyi, kendine örnek alabilir.


Aynı açıktan koyuya renk geçişli tül kalp detayını görüyoruz.
    Bu sefer, yarım kollu, transparan bir bluzun üzerinde.
Kot / jean / denim şortların üzerine, sıra dışı bir öneri.


Eski kot kumaşlardan geri dönüşüm yapanlar, bu kalp formundaki crop top'ı çok sevecek, bence.
Metal troklar ve taşlar ile süslenmiş, adeta çerçevelenmiş.
Çok hoş ve sade bir formu var, denemeye değer.


Tüller, size göre değilse kalp desenli üstlerden devam edelim..
Kalp desenli bu sweatshirt'ü çok sevdim. Kırmızı kalp çanta ve kısa botlar ile tamamlanmış.


Kolları yırtmaçlı üstler, bir ara çok modaydı.
Elinizde böyle kolları yırtmaçlı bir üst var ise, kırmızı kalp aplikeleriyle
yukarıdaki gibi trend bir model elde edebilirsiniz.
Renk uyumuna dikkat! Pembenin bu tonu ile kırmızıya bir arada bayılıyorum.
Bütün dikkatin kalp detayında olması istendiği için kombin, çok sade tutulmuş, fark ettiyseniz.
Bu da önemli bir ayrıntı.


Şöyle kızıma, günlük güzel bir elbise dikeyim diyen anneler, buraya!
Kolları, kırmızı kalp aplikeleri ile süslenmiş, bu sade pembe elbise, tam bir genç kız elbisesi.
Ben de giyerim, o ayrı. Çaktırmayın. :) Kendimi, hala 18-20'lerimde zannediyorum. :))

İki iplik veya üç iplik örme, sweatshirt kumaşından da dikilebilir.
Yarım balıkçı yaka yakışır.


Omuzları, fiyonk şeklinde bağlanmış, pembe üzerine kırmızı kalp desenli,
bu mini elbise de yine, genç kızlar için ideal.


Çorap ayakkabılar, botlar çok moda, tam şu anda.
Kalp desenli, böyle tatlısı, tadından yenmez.
Şeffaf topukları da jelibon gibi. :)


Kalp tabanlı topuklar, ikonik.
Her daim topuklarınızın altını göstermek istersiniz, artık. :)


Bu platform topuklu, vintage stildeki, bağcıklı, kalpli ayakkabılar, çok tarz.
Alice Harikalar Diyarı'ndan fırlamış gibi.. :)


Kovboy çizmelerine olan sevgimi, Youtube kanalımı izleyenler, bilir.
Kırmızı tabanlı ve topuklu, kalp süslemeli, toz pembe, western çizmeyi de sevdim, tabii ki. :)
Sevmeyip, n'apacaktım? :)


Platform topuk seven, özellikle kısa boylu kadınlar için ideal.
Kalp şeklinde kesik olan kısımlarının arkasında şeffaf pembe polyester bir malzeme var, görebildiğim kadarıyla. Topuk boyu, oldukça yüksek olduğu için yürümesi, biraz zordur ama yine de hoş bir model.


Hem platform topuklu olsun, hem kalp tabanlı olsun isteyenler için
böyle bir model önerim de var.

Botun içerisinde de dövme baskılı, külotlu çoraplardan var, sanırım.
Bunlarda, Türkiye'de henüz görmedim. Bilen, duyan varsa; aşağıya, yorum bölümüne, nerede gördüğünü yazsın, lütfen. Mutlaka bir tane edinmek isterim.


Bu şekilde, bilekten bağlı, ayakkabı modellerine "Mary Jane" denir.
Benim çok sevdiğim bir modeldir, ilkokuldayken giyiyordum. :))
Kırmızı kalp ve toz pembe fon birleşimini, bu tatlı ayakkabıda da yine görüyoruz.


Kırmızı kalp süslemeli, bu sivri topuklu stilettoyu görünce, ilk önce Vivienne Westwood zannettim
ama sonra, inceleyince; Christian Louboutin Paris yazdığını fark ettim.

Gerçketen, efsane. Benim olsun isterdim, muhtemelen ayağıma uymazdı ama müzede sergiler gibi sergilerdim, cam bir fanus içerisinde. :)


Ulaşamayacağımız türden ürünlerden, 
d.i.y. yani "kendin yap" projesi olarak uygulanabilecek böyle bir beyaz triko örneği buldum.
Kırmızı ve beyaz, belki şeffaf taşlı boncuklar ile kalp şeklinde bir işleme yaparak, böyle bir triko kazak elde edebilirsiniz.

Leke olmuş veya sıkıldığınız bir beyaz trikonuz var ise onu, elden geçirmenin tam zamanı.


Yukarıdaki görsel, ünlü moda haftalarından birinden.
Olivia Palermo, Paris'te, Paris Haute Couture Fashion Week'te.

Derin V dekolteli, kırmızı kalp detaylı, bu elbise, çok zarif ve şık. Ceket seçimi de çok başarılı.
Çantanın ise tek renk ve çok daha sade bir model olması gerekirdi, bence.


Bu da podyumlardan, kalp detaylı bir ceket.
Beyaz şort ve diz üstü kırmızı çizmeler ile mükemmel görünüyor.


Birkaç yıl önce, böyle yakalar, ne kadar modaydı..
Aslında, eskiyen bir gömleğinizin yakasını söküp; üzerine, böyle süslemeler yapmayı düşünebilirsiniz, belki. Kalp modasını da kolayca yakalarsınız.


Fuşya pembe kalpler ile hareketlendirilmiş, yeşil tüllü, mini bir elbise.
Böyle bir elbiseyi tasarlamayı, birçok moda tasarımı öğrencisi düşünürdü belki ama
koyu turuncu bir çorap ile birlikte, ancak, renklerden çok iyi anlayan biri hayal edebilirdi.


Bir de crop top, mini etek kombini sevenler için
üstü, kalp şeklinde olan bir örnek paylaşayım.

Bu kombinler, 34, 36 ve 38 beden, çok sıkı, spor yapan kadınlar için.
Lütfen, şansınızı zorlamayın. :)


Mini etekli elbise örneğimi de buraya bırakıyorum..
Derin sırt dekoltesi, kalp şeklinde açılmış.
Bir iki sezondur trend olan, uçuş uçuş tüyler ile hareketlendirilmiş, ışıl ışıl bir parti elbisesi.


Hoş bir mezuniyet veya nişan elbisesi olabilecek, üstü kalp formunda, pembe tül etekli, maksi elbise.
Üst bölümünün toz pembe, alt bölümünün fuşya pembe rengi olduğu, uçuş uçuş bir elbise.


"Kalp yaka" bir mini elbise de paylaşmak istedim.
Bu yaka formuna, "öpücük yaka" da deniyor.
Bu kat kat tüllü, fuşya pembe modelden de harika bir parti elbisesi olur.


Tüllere doyamayanlar için bir de böyle rengarenk bir örnek paylaşmak istedim.
Hem kalp yaka, hem kalp formunda bir süslemesi mevcut.
Bele oturan bir model olması, onu ilginç kılmış.


Carolina Herrera imzalı, rengarenk kalpler ile süslü bir elbise.


Çok hoş. İçinde, kendimi hayal edebiliyorum.
Dikiş yeteneği olan çıtır kızlar, bu modeli değerlendirmeye alsın, mutlaka.


Kalpler, neden siyah olmasındı?


Siyah kalpli, krem rengi, pelüş kabanı çok sevdim fakat kombini ise oldukça göz yorucu buldum.
İçinde, çok net siyah bir kadife elbise olabilirdi, bence.
Çantanın sapı, siyah olsa; daha hoş dururdu.


Kırmızı kalpler ile bezenmiş, ip askılı, siyah elbise..
Bu tip elbiseler, içine, beyaz yarım kollu, penye tişört ve dar bir jean pantolon ile kombin yapıldığında,
ortaya, cool bir görüntü çıkarıyor.

Gecelik olarak da giymeyi tercih edebilirsiniz, tabii. Orası, size kalmış. :)
Siyah saten bir kombinezonun üzerine de giyilebilir.


O kadar uzun boylu değil diyenler için kırmızı kalpli, siyah tül balıkçı yaka bir üst örneğim de var.
İçine de görseldeki gibi siyah bir korse, tamamdır.
Ben olsam; altına beyaz bir denim pantolon tercih ederdim.


Kapanışı da bu çok seksi, siyah dantel bordürlü, 
kalp şeklinde bir göğüs bölümü olan, kombinezon havasındaki, mini elbise ile yapmak istedim.
Üzerine de pelüş kaban ve stiletto ile gece hayatında, rüzgar gibi esmeye hazırsınız.

Pinterest'te, beni takip etmek isterseniz:


Sizler, kalp şeklindeki ürünleri seviyor musunuz?
Kalp desenli giysileriniz, aksesuarlarınız var mı?

Yorumlarınızı bekliyorum, sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)