11 Mart 2020 Çarşamba

Eski Sweatshirt ile Geri Dönüşüm

Geri dönüşüm çılgınlığım devam ediyor! :)

Artık, evdeki her şeye, nasıl geri dönüştürebilirim, yeniden nasıl değerlendirebilirim diye bakıyorum. Açıkçası, bu oldukça uzun bir süredir böyle devam ediyor ve ben bu durumdan çok memnunum. 

Bu yazımda sizlere bahsedeceğim geri dönüşüm projemin kahramanı; eski bir sweatshirt'üm. :)

leopar desenli

Birçok kişinin eskidiği için çöpe attığı türden kıyafetleri geri dönüştürmek, 
kesinlikle ilgi alanıma giriyor.

Geçenlerde, bir çöp konteynerinde bir sürü denim (kot) pantolon gördüm ve gerçekten çok üzüldüm.
Kot pantolonlardan o kadar güzel geri dönüşüm projeleri yapılıyor ki..
Pis çöplerin içine atılmış olmasalardı; kenara bir poşet içerisinde bırakılmış olsalardı; kesinlikle alıp yıkayıp, kesip biçip, yeniden değerlendirirdim.
Onları atan kişi, belediyelerin yerleştirdiği tekstil kumbaralarına atmayı tercih etmiş olsaydı; ihtiyaç sahibi kişilere ulaştırılabilir veya geri dönüşüm tesislerinde, yeniden değerlendirilebilirdi.
İsraf yapan kişilere çok sinirleniyorum, gerçekten. Düşüncesiz ve bencil insanlar..

Neyse; şimdi konumuza geri dönelim..

leopar desenli

Facebook'taki bir zamanlar üyesi olduğum bir "freecycle" grubundan bana böyle bir sweatshirt hediye edilmişti. Ben de uzunca bir süre boyunca severek giymiştim.
Zamanla "çekerek", benim yarasa gibi uzun kollarıma kısa gelen, bu eski sweatshirt'ümü kesip biçip;
beden bölümüne, kollarından çıkarttığım parçaları ekleyerek; bir kırlent kılıfı diktim.

Eski fermuarını beğenmediğim için kırlent kılıfında kullanmadım. Onun yerine, daha önceden satın almış olduğum, bej rengi bir gizli fermuarı kullanmayı tercih ettim. Eski fermuarı da atmadım, saklıyorum. Onu da belki bir gün başka bir geri dönüşüm projemde değerlendiririm.


Bence, sonuç çok tatlı oldu. Yumuşacık ve tam benim tarzım; leopar desenli bir yastık çıktı, ortaya. :)
Siyah suni deri kumaşla kapladığım kanepeme ve diğer kırlentlerimin yanına çok yakıştı.

İçine de elyaf dolgulu bir iç yastık diktim.
Böylece, dilediğim zaman, kılıfını çıkartıp yıkayabileceğim.

Eğer, bir gün bu güzel kırlentimi görmekten sıkılırsam;
ikinci el ürünlerimi de satışa sunduğum, Zebramo sitesindeki sayfamda  listelerim:


Böylece, başka biri onu satın alıp, kullanarak; bu dünyadaki yolculuğuna devam etmesini sağlar. :)


Şimdilik, onu ben kullanacağım çünkü çok sevdim. :)
Yine de sizlerle paylaşmak istedim.

Sizler, geri dönüşüm yapıyor musunuz?
Yapıyorsanız; neleri geri dönüştürüyorsunuz?

Yorumlarınızı bekliyorum! :)

Herkese sevgiler..

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)