19 Mart 2020 Perşembe

Koronavirüs Riskine Karşı 14 Kural

 Koronavirüs Covid 19 pandemi küresel salgın

Koronavirüs- Covid 19 Riskine Karşı 14 Kural'a,
ben de bloğumda yer vermek istedim çünkü evinde televizyon kullanmayı tercih etmeyen, çok kişi olduğunu biliyorum. Belki de sürekli olarak, iş hayatında olduğunuz için televizyonda, bu 14 kurala denk gelmemiş olabilirsiniz.

Zaten bu 14 kuralı bilenler, duyanlar ise; tekrar okusun, iyice hafızasına kazısın, bence:

1) Ellerinizi sık sık su ve sabun ile en az 20 saniye boyunca ovarak yıkayın.

2) Soğuk algınlığı belirtileri gösteren kişiler ile aranıza en az 3-4 adım mesafe koyun.

3) Öksürme ve hapşırma sırasında, ağzı ve burnu, tek kullanımlık mendil ile kapatın.
Eğer mendil yoksa, dirseğin iç kısmını kullanın.

4) Tokalaşma, sarılma gibi yakın temaslardan kaçının.

5) Ellerinizle; gözlerinize, ağzınıza, burnunuza dokunmayın.

6) Yurt dışı seyahatlerinizi iptal edin ya da erteleyin.

7) Yurt dışından dönüşte, ilk 14 günü evinizde geçirin.

8) Bulunduğunuz ortamları sık sık havalandırın.

9) Kıyafetlerinizi 60-90 derecede, normal deterjan ile yıkayın.

10) Kapı kolları, armatürler, lavabolar gibi sık kullandığınız yüzeyleri,
su ve deterjan ile her gün temizleyin.

11) Soğuk algınlığı belirtileriniz varsa; yaşlılar ve kronik hastalığı olanlarla temas etmeyin,
maske takmadan dışarı çıkmayın.

12) Havlu gibi kişisel eşyalarınızı ortak kullanmayın.

13) Bol sıvı tüketin, dengeli beslenin, uyku düzenine dikkat edin.

14) Düşmeyen ateş, öksürük ve nefes darlığınız var ise; 
maske takarak, bir sağlık kuruluşuna başvurun.


İçinden geçmiş olduğumuz, şu zor günlerden bir an önce kurtulmak dileğiyle.

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

2 yorum:

  1. İnşallah bu günler bir an önce biter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de canı gönülden, aynı şeyi diliyorum. Yorumunuz için teşekkürler, yine beklerim :)

      Sil

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)