18 Eylül 2022 Pazar

Rami Sosyete Pazarı, Eyüpsultan / İstanbul, 1 Ağustos 2022

 Rami Sosyete Pazarı'ndan,

başka bir Youtube kanalı sayesinde haberdar olmuştum ama hangi kanal olduğunu hatırlayamadığım için belirtemiyorum, maalesef. Yoksa, mutlaka bağlantısını paylaşırdım. Beni bilen bilir; her zaman, kaynaklarımı paylaşırım.




Pazar gezmeyi, çok sevdiğim için ve Rami Sosyete Pazarı'nı da daha önce hiç gezmediğim için merak ettim, açıkçası ve gidip, kendi gözlerimle görmek istedim. İstanbul'daki diğer pazarlara göre çok daha uygun fiyatlı olduğunu da duymuştum, zaten.



"Pazartesi" günleri kuruluyor.

Pazartesi sendromundan aklınıza gelsin. :)


Sizler için pazarda, bol bol video çektim ve Youtube kanalıma ekledim.


Bazı videoları, "shorts" fotmatında çektim.

"Shorts" nedir diye soracak olursanız; anlatayım..

 1 dakikadan az ve dikey olarak çekilmiş Youtube videolarını,
Youtube, "shorts" olarak, ana sayfadaki akışta yayınlıyor.
Böylece, çok daha fazla kişiye ulaşabiliyorsunuz; hem videonuzun izlenme sayısı artıyor
hem de yeni aboneler geliyor.

Yani, shorts çekmek, bir Youtube kanalı sahibi için çok yararlı diyebilirim.



Bazı videoları ise daha uzun çektim çünkü bazı izleyiciler de uzun ve detaylı video izlemekten hoşlanıyor. Özellikle, yaşça 35 ve üzeri olan kuşaklar, daha uzun ve detaylı videolardan hoşlanıyorlar, bence. Kendimden biliyorum. :) Ben 45 dakika uzunluğunda bir pazar videosunu, hiç sıkılmadan izleyebilirim, örneğin. Çayımı, kahvemi alıp, keyifle izlerim. :)


Z kuşağı ve yaşça, bana göre daha genç olan 20-25-30-35 yaş grubu ise uzun videolardan sıkılabiliyor.
Kısa ve hap bilgi istiyorlar, genellikle. Bazı Youtube kanallarındaki uzun konuşmalardan sıkılıp, atlaya atlaya veya videoyu hızlandırarak izliyorlarmış. Onların ilgisini yakalayabilmek için ise kısa videolar çekmek daha iyi oluyor. 


Bu arada, Youtube kanalımı, kısa bir süre önce, hayat geçirdim.
Kanalımı, yıllar önce açmıştım ama öylece boş duruyordu, aslında.


Pazar gezme videoları izlemekten, çok hoşlandığımı fark edince, ben neden çekmeyeyim ki diye düşündüm. Hem pazar gezmeyi severim hem de pazarda tezgah karıştırmakta ve güzel ürünler bulmak konusunda, oldukça iyiyimdir. :)


Bulduğum güzel ve uygun fiyatlı ürünlerden, başkaları da yararlanabilir diye düşündüm.


Bundan dolayı, gittiğim pazarlardan satın aldığım ürünleri, incelediğim videolar da paylaşıyorum.


Başka Youtube kanalı sahiplerinin de pazar alışverişini paylaştıkları videoları izlemeyi çok seviyorum. Sanki, bir arkadaşınızla oturup, poşetten aldıklarını çıkarıp, tek tek göstermesini izliyormuşsunuz gibi oluyor. Bence, çok eğlenceli. :)


Bazı pazar gezen, Youtube kanalı sahipleri ile zevklerimiz ve aldıklarımız, pek uyuşmuyor olsa da
farklı tarzdaki kişilerin ne aldığını görmek, satın alma eğilimlerini incelemek de benim için ayrıca önemli.

Böylece, ne tip ürünlerin ilgi çektiğini, satın alındığını görüp, 
kendi Youtube kanalım için video çekerken, bu tip ürünlere odaklanıyorum.
Yani, yararlı bir bilgi edinmiş oluyorum.

Kanalımı sevdiyseniz, gezi ve alışveriş gibi içerikler, ilginizi çekiyorsa,
Youtube kanalıma, abone olursanız, çok sevinirim:


Beğendiğiniz videolarda, "beğen" butonuna basarak, beni mutlu edebilirsiniz. :)
Diğer butona basmayın, lütfen. :)


Rami Sosyete Pazarı'na Nasıl Gidilir?

Ben Moovit adlı, bir uygulamayı, cep telefonuma indirdim ve arama satırına,

Rami Açık Oto Pazarı yazdım çünkü pazarın, onun hemen arka tarafında kurulduğunu biliyordum.

Moovit uygulaması, farklı yolları izleyerek ve hatta ne kadar harcayarak, hangi sürede, bu noktaya ulaşabileceğime dair, birkaç öneri sundu.

Ben de tercih ettiğim yolu seçerek, pazara doğru hareket ettim.


Cihangir tarafında oturduğum için bana Tophane'den, 

Kabataş-Bağcılar Tramvay Hattı'na binmemi 

ve daha sonra, Topkapı'da inerek, aktarma yapmamı önerdi.

-Topkapı Tramvay İstasyonu-


Tramvaydan, Topkapı Durağı'nda indikten sonra, 


Arnavut kaldırımlı, küçük yeşil bir parktan, 1-2 dakika yürüyerek, 

hemen oradaki T4 Mescid-i Selam Tramvay Hattı'na, aktarma yapmanız gerekiyor.


Bu hattan da Rami yazan durakta iniyorsunuz.


Rami'de inip, kafanızı sola çevirdiğinizde, Rami Açık Oto Pazarı'nı hemen görüyorsunuz, zaten.


Kalabalığı takip ederek, Rami Açık Oto Pazarı'nın içerisinden yürüyüp,
pazarın yanındaki sokağa, birkaç basamaklı bir inişe geliyorsunuz. Zaten oradan da insanlar inerek, pazara doğru kıvrılıyor. İnsanları takip ederek, bir iki dakika içerisinde pazara ulaşıyorsunuz.


Rami Sosyete Pazarı'na, hoş geldiniz! :)


Pazar, gerçekten diğer pazarlara oranla, çok daha ucuz fiyatlı diyebilirim.

Yine de her şeye, her gün zam geldiğini unutmayın ve beklentinizi, çok yüksek tutmayın.

Sonra hayal kırıklığı olmasın. :)

Neler aldığımı, aşağıdaki Youtube videomdan izleyebilirsiniz:


Bence, güzel bir alışveriş oldu, ben çok memnunum.

Pazara, yine gitmeyi düşünüyorum.

Siz Rami Sosyete Pazarı'na, hiç gittiniz mi?

Gittiyseniz, neler aldınız? Fiyatları nasıl buldunuz?

Aşağıya, yorumlar bölümüne yazabilirsiniz.

Sevgiler,

Beril Öke Gülen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız, beni çok mutlu ediyor; lüften yorum bırakmak için birkaç dakikanızı ayırın.. :)